"My Great Cuti Cuti Cinta Contest"

Assalamualaikum.


Lama gila tak join mana-mana contest. Meh sini layan contest yang dianjurkan oleh Cik Akak Reen sayang nih sempena Ulang tahun kelahiran dan juga ulang tahun perkahwinan beliau. :) Sekali lagi ucapan tahniah dari Nita untuk akak dan Encik Suami yang tersayang. Juga semoga diberikan kesihatan yang baik dan kebahagiaan yang berkekalan dunia akhirat InsyaAllah.


taddaa: sumber peraduan di SINI.

Menyiapkan entry contest ini last-last minit! Risau macam tak dapat submit before 14 December. Tup-tup tanya balik dengan Kak Reen dah tukar 17hb! :p Nampak sangat tak alert dengan new info. Sebab dah copy and paste entry akak kat word, konon senang nak refer kalau buat entry ni kat rumah. Hoh. Gigih sungguh Nita. Maklumlah kat umah tak ada intenet. Tapi terlepas pandang jugak. Maap ye kak Reen.


Sebabnya rasa cam alamak susahnya! Mana lah pernah Nita nak pergi Holiday yang sangat GREAT! Rasa cam tak ada idea yang best pun. Tu yang terkial-kial nak perah idea. Sepanjang hidup ni, boleh dkira dengan jari tangan tanpa jari kaki untuk Nita pergi holiday yang sangat Great. Itu pun dengan kawan-kawan! Dengan family memang tak ada. sobs.


Tapi dalam bebanyak holiday tu, Nita choose pergi Genting Highland with bff Ana dan ex encik Cinta. Takkan di lupa, sebab itu 1st and last pergi kot. Then masa ada game baling-baling piring tu, termenang bear yang sangat besar! Dats why rasa cam luck kat sana then rasa GREAT itu.


Meh layan picca-picca lama yang menggetar jiwa. Getar sebab ada muka ex cinta kat sini. Tapi tak ada hal lah, biar makwe baru dia nengok bf baru dia dulu cemana kan? muehehe. :P (ini dah mengarut masuk cerita entah pape)



.menang bear ini!senyum suka semuaaa sebab terkejut menang!



.tggu turn main cyclon! seram macam nak tercabut nyawa.



.posing wajib kat sini, sebab kempunan nak ke London! :D



.LOVE.


Cemana nak pergi? Nita tak tau camne nak pergi dengan public transport! Tapi apa pun, jangan lah pergi masa Public Holiday and weekend. Memang semua mahal.


Untuk lengkapkan contest ni, meh jawab soalan Kak Reen dulu. Kalau tak silap Nita, Januari akak pergi Sabah, then Cameron Highland and last tu Hong Kong! Kan? Kalau salah harap dimaafi.



Seterusnya lengkapkan slogan “ Saya suka blog pnstoberi kerana ... kerana saya sayang Kak Reen saya. Upss! Hehe. Tak ada kena mengena pun. Secara jujurnya, Nita rasa selesa dengan cara penulisan akak yang sangat berterus terang tuh. Then pendirian akak dalam sesuatu perkara. Ya, diakui sangat tegas dan menyeramkan! Nita rasa, Nita tak mampu nak menjadi sekuat akak. Sebab Nita jenis simpan dalam hati aje. Dan ada satu entry yang akak ada perselisihan faham dengan anak buah akak, lepas tu muncul entry maaf dari akak. Nita sampai sekarang rasa tersentuh dengan entry akak tu. Entahla, susah nak explain. Sebab Nita pernah mengalami situasi camtu. Itu yang Nita rasa lah, sejauh mana kebenaraNnya wallahualam. Lepas tu, sebab akak ni friendly orangnya. Walaupun belum ditakdirkan kita berjodoh untuk berjumpa, tapi akan ada masanya tu kan nanti? Ecewah. Ha, kalau Nita tak drop komen kat belog akak tu, dats mean Nita tak bw lah tu kat mana-mana belog pun. So, memang belog akak ni tarikan utama untuk Nita bw!

Jugak seperkara lagi suka dekat belog puan Stoberi sebab dapat broach yang special tu! Sampai sekarang tiap kali pakai teringat akak, dah bengkok-bengkok dah. Tinggal tunggu masa putus dua. HAHA. Ganas sungguh! Belikan yang baru kak. Bulih? Muahaha. Memang tak lah.



Okelah... Nita pun tak reti nak celoteh panjang kat sini, Cuma hadirnya entry contest yang tak lengkap ni untuk mengeratkan hubungan kita. Seriously! Nita rasa tak sedap hati dan teringat-ingat je selagi tak publish entry ni. Sekarang dah publish pun. Yeay. Lega~



Semoga saya menang! Eh tetiba. :P

Wassalam & much love:

Comments

puanstoberi said…
Waa...tenkiu..tenkiu sudi join.. besnya gi Genting. Akak pun baru skali pegi. dan bes nya dpt seketoi bear..nak la gak.. hikss. akak retu dpt kucin seketoi ja. tu pun yg kecittt tu je. Haha.

Oke then, penyertaan sedia utk dinilai :)
wah bestnya gi genting...lagi best dengan yg tersayang..he....kak ita suka nita pakai tudung lah..lagi ayu..he..he..jng marah...
Cik Anita said…
@PUANSTOBERI

hehehe.

welkam!

dah dapat sagu hati pun. wehhu
Cik Anita said…
@anitadiana

heee.

x marah pun kak ita. terima nasihat itu dgn hati yg terbuka.

:)

Popular posts from this blog

Teka-teki dan Jawapan

Pantun dua kerat 30

Selesai SUMASA