Cuti-cuti Melaka bahagian 2

Assalamualaikum...

Selagi mood masih segar dari ladang, meh aku nak meneruskan cerita cuti-cuti Melaka nih. Berkesinambungan after kami check in hotel. Dapat rehat-rehat kejap, lepas tu siap-siap jalan ke Jonker Walk and area-area situ. 1st time lah katakan ke sini. So agak semangat waja aku sebenarnya. Sangat!!!

Jalan kaki lah kami ke sini. Memang orang sangat ramai rupanyaaa. Tak pernah pulak aku tau. Nak jalan pun macam tak ada ruang. Then, barang yang aku tengok malam tu, banyak yang unik-unik and cantiks. Tapi tak sempat nak belek pun, nak ambik gambar pun tak. Beli apatah lagi. So tak ada lah kenangan kami kat situ. 

Ekceli gambar pun kurang terang. Tapi jadilah dapat nak ambik gambar  nak tunjuk suasana kitorang ni ha. Melepak di malam minggu di bandar Melaka kononnya. Jadilah nak gembira-gembirakan hati dan perasaan. Plus cuci mata.

Teringin nak naik beca yang sangat colourful! Siap gedang gedung bunyi lagu dia yang kuat. Macam best jer. Mengidam dah nak naik aku ni.  Tapi bila tanya-tanya dalam rm25 hengget sekali naik. Hamboi memang mahal. Tak termampu aku, itulah padahnya kalau holiday tak berduit. Sobs. 

Tapi bila fikir balik, oke je RM25 tu. Tak usah nak pertikai sangat, bukan kerja mudah kot nak kayuh basikal penat-penat pusing pekan Melaka tu. Berat kot. Cuba lah yang bawak basikal tu ayah korang or ahli keluarga korang. Mesti kesian kan? Ha itulah yang duk kami bincangkan bagi sedapkan hati yang RM25 itu tak mahal.

post pertama muka Tuan Rumah! taddaaa =)

 3 sahabat tersayang <3

 aku pun nak juge.. hee

 Melaka! Kami in love <3

 Bergambar depan kincir angin eh nama dia? 

 cik Eeei. Single!

 cik Azie. Not available! =P

 Cik Ekin. Tak single! 

 cik Anita! Tak single juge. =)



Bergambar depan kapal! Semangat sungguh sebab memang lama gila aku teringin nak ambik gambar kat sini. Cuma sebab malam, so memang tak terang. Redho jelah kan.

Area-area ni jelah kami pergi. Pergi tempat yang tak berbayar tapi boleh enjoy. Lain kali lah kami datang lagi masuk tempat-tempat yang lain yang lagi best. Kok yer lah kalau pergi lagi. hehe.

 tepi sungai yang mengadap hotel cantiks tu. apa nama dia aku lupa.

The last tempat nak lepak "tepi sungai" before balik hotel dan TIDUR! Lepak tepi sungai ni sambil-sambil gosip menghilangkan tensen kononnya. Tapi tak dapat nak stay lama pun. Dalam pukul 1 pagi camtu dah balik dah. Then tidur. Tapi aku tak tidur terus pun. Sebab tetiba Mr. N aku datang Melaka dengan kawan-kawan dia nak makan sesama. Hamboi kau. Aku ke Melaka pun dia carik tau! *terharu* Romantik kan dia? =P

Dah abaikan...

Maap yer, agak banyak upload picca dalam entry ni. Sebab gambar-gambar ni kami tak publish di FB. So agak dirahsiakan pic ini. Maka upload kat sini banyak-banyak. Apa pun, percutian yang ringkas ni memang terbaik bagi kami yang ada keewangan yang sedikit.

Kalau aku rajin, ada lagi satu entry part 3 di Melaka ini!

Eh nak tambah satu lagi, memangkah orang-orang di Melaka ini sangat friendly! sebab kan, kemana-mana saja kami akan disapa dengan mesranya di sini. Tak pernah pulak aku tau. Apa pun, tu petanda yang nice lah kan.

Ikhlas,
Anita.

Comments

puanstoberi said…
lenkali naik la river cruise tu. tp akak pun tak naik.. tah..nenati lah. hihi
Cik Da said…
bestkan melaka....naik x river cruse tu...
eima said…
wahhh sampai ke melaka mr.N cari .. alahai
kak ita org melaka,jarang gak jejalan kat bandar hilir ne..jauh juga dari rumah mak kak ita..
Cik Anita said…
@PUANSTOBERI

ini percutian yg sangat bajet kak Reen, tu semua benda jadik kedekut tuhh..hehe. lagipun masa lepak tepi sungai ni, cruise ni dah tutp...so cuci mata saja lah..

:)
Cik Anita said…
@Aida78

Melaka mmg best! tapi x naik pun. hihi
Cik Anita said…
@eima

alahai.. tu lah dia.. menggatai masing2. mood bunga2 sangat..hehe
Cik Anita said…
@anitadiana

ha itu memang perkara biasa kak! orang negeri sendiri, selalu sangat tak g holiday tempat sendiri..sama cam Nita kat Perak ni ha..tak habis pun pusing pun...
cik dila said…
6 bulan aku praktikal dkt melaka dulu, tak pernah sekali pun jln2 jonker walk. just lalu tiap2 hari lepas balik keje je. huhu. tp melaka waktu malam mmg cantik.
salam kenal ...
menghadiahkan Pujian kepada orang di sekitar adalah awal investasi Kebahagiaan Anda...
di tunggu kunjungan balik.nya!

Popular posts from this blog

Teka-teki dan Jawapan

Pantun dua kerat 30

Selesai SUMASA