Tiket balik Raya dah mula mahal!

Assalamualaikum.

Aku dekat sini memang ada hobi baru. Aku rasa bukan aku je. Kawan-kawan yang lain pun sama je. Kawan yang dah bertahun kerja sini pun tetap jugak ada hobi nih! Hobi cek tiket kapal terbang. Cek airAsia, cek Malindo Air & MAS Airline punya website.

Jujur aku cakap, pepagi buta kalau online, memang benda alah tu lah yang aku tengok dulu. Menantikan kotla ada promoosi best! Tapi sekarang ni promosi yang takde kena mengena dengan aku.

Ticket untuk aku cuti sekolah bulan Mei ni dah setel awal haritu. Aku beli RM290. Kira mahal jugak tu sebenarnya, boleh dapat murah lagi.

Tapi sekarang ni ticket raya je belom beli lagi. Aku sedang risau ni. Ticket macam dah mula mahal. Haritu aku tengok rm360. Aku buat tak tau je. Lepas tu RM400. Aku dalam hati, sabar.... Nanti maybe turun. Lepas tu aku tengok RM450. Adoh, kenapa mahal banget. Tapi hari ni aku tengok RM586. Wallaweiiiii!

Nak nangis tengok harga dia. Haiyaa

Aku kalau nak beli yang paling murah RM360 tu pun tak mampu. Duit belanja yang ada pun tak sampai banyak tu. haha. Takkan nak mintak suruh emak belikan. Malunya!

Agak-agak? Tiket akan murah lagi ke dalam bulan depan ke? Sebab... sebab aku tunggu gaji la baru nak beli tiket ni.

Ini lah aku rasa cabaran orang yang duduk seberang laut! Kawan aku steady je yang satu rumah dengan aku. "Aku tak tengok pun tiket, nanti kalau tiket raya harga 1K, aku redha je beli".

Wowww. Aku tak lah seredha itu! Hehe.

Banyak kot 1K tuuuu. Banyak benda boleh buat. Boleh belanja adik-adik beli barang raya daripada beli tiket mahal gituuu. Huwaaaa.

Tapi kalau dah tak ada jalan lain, memang mak atau Mr. N lah sumber kewangan yang aku akan cuba meraih simpati sampai dapat. Sobs.



Ikhlas,
Anita.


Comments

oiiii.. aku dah lama tak jenguk blog hang ni. tak sangka dah jadi cikgu mara. terbaik!!!! bangga weh. take care!
Cik Anita said…
GC!!

Eh kau muncul lagi!! Terkejut aku dengan kecomelan ko dari dulu tak berubah! Rindu weh.

Popular posts from this blog

Teka-teki dan Jawapan

Pantun dua kerat 30

Selesai SUMASA