Panggilan Misteri

Assalamualaikum.

Sebenarnya dapat panggilan misteri yang sangat mengejutkan aku rasa. Terkebil-kebil bijik mata bila nampak number 0122*****7! Walaupun aku tak simpan number yang aku cakapkan tu, tapi aku masih TERhafal sampai sekarang. Kalau boleh aku nak hilangkan dalam memori kepala aku nihhhh...

Nak tau tak siapa yang call aku yang misteri sangat tu?

Alkisahnya...

"Eh kenapa call saya ni?"

"Saja tengah balik kerja teringat awak masa drive ni..."

Aku diam dan dia bertanya lagi.

"Dah makan ke?"

"Saya tak makan malam, sebab saya jaga badan. Saya kan nak bertunang cuti sekolah ni". (saja je aku panaskan keadaan)

Dia pulak diam. Tapi aku pulak tanya.

"Kenapa call saya ni?"

Dia jawab.

" I miss you..."

Aku jawab...

"Dulu saya ni beriya-iya nak awak. Tapi awak tak nak saya. Sekarang mengada nak i miss you. Awak kan dah kahwin. Apa masalahnya ni?"

Tapi dia tergelak kecil.

"Entah. Tapi saya memang rindu awak."

Aku ubah topik tanya benda lain.

"Emak sihat? Kirim salam dengan emak."

Terus dia menjawab...

"Eh tak mungkin saya sampaikan kat emak. Nanti emak bising dekat saya."

Tau pun!!

Perbualan habis kat situ. Aku malas nak layan. Sebab kalau sesiapa yang tau kisah lama aku macam mana. Sangat sedih ok! Buang masa buang air mata menangiskan pada orang yang tak sudi. Merayu lah aku ni macam orang gila.

HAHA.

So dah faham dah panggilan misteri apa yang aku maksudkan tadi?

Apa motif nak call aku. Apatah lagi beliau sudah menjadi suami orang. Alhamdulillah aku pun dah bahagia dengan kehidupan aku sekarang. Bahagia dengan pilihan aku InshaAllah.

Dugaan!

Ikhlas,
Anita.

Comments

THE GREEN said…
pakwe lama ke? :-)

hehehe...
puanstoberi said…
tak payah layan.
eh. akak pulak yg sakit ati rasanya.
dah kawen2 tetiba nak missyu ke orang. next time takyah jawab call dia.
THE GREEN said…
tp tu la..kdg2 ade sesetgh org, lg dilarang lg dbuat..
ekin said…
Bila ada x nak hargai..bila da x da baru tercari2..tersedih pulak cik ekin bila baca entry ni..

Popular posts from this blog

Teka-teki dan Jawapan

Pantun dua kerat 30

Selesai SUMASA