Aku yang keji atau si dia?

Jam 8.12mlm - lepas solat maghrib jam 8 malam tadi, gred apakah agaknya yang diberi untuk solat yang aku tunaikan tadi. Mungkinkah D? atau sudah gagal. Astagfirlahalazim..

;|

Meneruskan agenda BICARA yang aku mahu kongsikan bersama kamu. Masih lagi perkara yang berkisarkan di dalam kelas. Subjek novel melayu (BBK 3307) Sungguh aku pun langsung tak menyangka perkara yang hampeh macam ni nak berlaku tapi aku nak cerita buat kamu-kamu semua. Ermm.. dalam nada berfikir sekarang ini bagaimana corak penceritaan yang aku mahu berikan.

Begini:
Aku bersama my girl Syikin telah diamanahkan untuk membentangkan slide tugasan yang dah kitorang siapkan. Ok, kami datang awal dan menjadi pembentang yang pertama. Semangat tu.. Hehe. Aku cuma tukang tekan je ponn.. Haha.. Ok, Syikin membentangkan dengan lancar dan baik dan mungkin caranya agak skema. Ok, aku tak kisah pun la kalau dia baca slide tu lambat. Tapi ade minah sengal unta ni tak makan ubat gila kot sebelum pegi kelas boleh pulak dia cakap :

"Eh cepat sket la, lembap..Bosan la..."

Ok2.. dalam hati aku masa tu, (kau memang siput babi kan? siput sedut pun yeeee...)

Agak-agak la kan, nak kurang ajar pulak. Mana pulak pergi hormat ko kat orang lain? Kalau aku tak silap minah siput sedut tu dah Final year. Final year ok! Mampos la ko dah grad pun kang susah nak dapat kerja. Berangin aku dibuatnya. ishk3.. ( tak elok sumpah-sumpah orang..maaf~)

Aku tak tau la apa sebenarnya motif minah siput sedut tu cakap camtu. Sama ada dia sengaja nak buat aku ni dengar atau die tak sedar yang die cakap TERkuat? Kalau ko rasa cam dah mengantuk sangat pun la kan, g la pusing satu kelas buat jalan itik. Mesti muka ko comel jadinye.... ;P

Ok, kalau ko terbaca post ni ko komen la ye.. Tp mmg haprak la dia tak akan baca koottt.. Hahaha. Sengal!

Haaa... lepas tu seperkara lagi yang buat aku puas hati sangat bila lecterur buat pilihan secara random siapa yang nak bentangkan, then dia yang kena! Wohhooo.. Yeayy! aku memang lah jadi suka yang teramat. Aku nak tengok bagus sangat ke apa yang dia buat sebab gaya die tu memang macam handalan yang dah boleh jadi sasterawati negara.

Oh, akhirnya aku pun kecewa! Kecewa bukan die bagus ok. Sebab mmg RUBBISH! ingatkan bagus sangaaatt.. Pabila lecterur lebih memuji kumpulan kami yang penuh dengan isi dan mengaplikasikan dengan teori yang betul. Aku bukanlah suka-suka nak menyombong tak bertempat. Tapi cuba kalau korang dalam situasi aku? apa tindakan korang?

Aku memang langsung tak ambik tahu apa yang dia bebelkan kat depan, apa yang aku tahu aku main game je.. Lagi syok!

sebelum lupa: Adakah aku tidak profesional dengan perkara yang remeh macam ni? ermmph..

Comments

wewitttttt.....welcome back...hahahaha
Cik Anita said…
ehem2..
kau jgn nk over2 gelak tu, aku sekeh karang!hahaha

TQ ;P

Popular posts from this blog

Teka-teki dan Jawapan

Pantun dua kerat 30

Selesai SUMASA