Malam tradisi sastera rakyat 25 (mtsr)

Malam tradisi sastera rakyat! Subjek Kesusasteraan Rakyat kelas Puan Hajah Halimah.
Esaimen tau ni bernilai 40 makah! aku tah dapat berapa la agaknye..

Teater Legenda Gunung Santubong.
Tarikh 20 Mac 2010
Tempat Panggung Percubaan UPM
(Maap lah ye aku x sempat pun nak promote panggil korang dtg! Dah lepas pung)

Ok mari dengar ye semua orang kampung, kot2 la kan ada orang kampung aku yang terbaca blog aku ni kan. (Kampung Kebun Baru..perak!) ;P

Hanya sebab mtsr inilah, aku sangat x enjoy sem ini. Balik kampun pun apatah lagi.. Tiap sabtu ahad je ade training teater, aku bukanlah pegang watak yang utama pun jadi puteri ke ape. Penari keberett aje, hehe. Tapi hasilnya aku agak puas setelah berbulan-bulan training! Ha macam kat bawah ni ha, mana aku? aku yang main lompat buluh tu, apa macam? terel x? Orang tengok macam susah kan, tapi bila dah latih hari2 senang je! Jom main dengan aku. Aku dah terel! haha

Tarian buluh ni sebenarnya tarian babak yang akhir, banyak lagi tarian lain. Tapi aku suka dengan tarian ini. Badan aku yang keras bak siput gondang ni pun leh jadi lemah gemalai gitu.. Auuuwww! ;D Then gambar yang bawah ni plak, tarian yang ada pegang selendang merah ni kami panggil TARIAN BURUNG. Memangla step die sangat slow dan lembut. Sampaikan masa pementasan perdana pun ade yang salah step! Aduhai..tp biasalah kan, kitorang bukan penari profesional. Kire dah bagus la tu. Muahx!


Gambar yang last ni just nak menggedix! haha.. Nak diikutkan banyak lagi gambar yang syok lagi menarik aku nak upload, tp kalau korang rasa nak tengok, sila lah add facebook aku. Kepada yang tak ada facebook macam pakcik sorang tu, xdapat lah tengok! haha.. ok2 aku tau kau memang langsung x teringin pun kan nak tengok. hehe..

Neway semua ni kenangan yang terindah buat aku untuk sem yang kali ini. Aku xtaula apa lagi yang akan terhidang untuk aku hadap sem depan! Kepada semua yang terlibat dengan mtsr yang kali ke 25 ni, SAYANG KORANG SEMUA OK!

sebelum lupa: add facebook aku..haha ;D

Comments

Popular posts from this blog

Teka-teki dan Jawapan

Pantun dua kerat 30

Selesai SUMASA