The Finishing School

Salam dan hallu semua!
Dah dua hari rasanya Cik Anita tak pos apa-apa cerita kat sini. Rindu-rindu-rindu kat korang. :D Agak sibuk dua hari ni mewajibkan diri pergi finishing school. Sabtu dan ahad pulak tu. Tapi tak pe, dapat lupakan ingtan dekat Encik Cinta. yes!

Finishing school?
Tau x apa die benda alah ni. Aku tak tahu la kat unibersiti or tempat korang belajar ada kursus sebegini rupa khusus untuk pelajar final year. Tapi kat upm ni, dah wajib dah. Kang katanya tak boleh grad. Eh, banyak la tak nak grad, dah penat-penat bertahun belajar cian mak ayah aku di kampung tu nak bagi duit saja kat haku. sob sob.

Kursus keterampilan graduan dalam bahasa Malaya die. Bunyi nice kan? So aku pun dah sangat nice sebab aku dah berketerampilan. haha. :P tapi agak tekanan la kelas ni, sebab 100% ngomong London, dah la aku ni jawanese die suruh cakap gaya almond london mmg bersepah habis laaa..

Tapi, tekanan is number 10! Eceh. Yang penting enjo0y dan dapat banyak ilmu baru. Dia ajar macam mana nak menyesuaikan diri lepas grad nanti, cara bercakap depan orang ramai, cara buat resume, cara intebiu pun ada! Dan kumpulan aku sangat bertuah sebab dipilih entibiu! Bila dah cakap almond London bila dia tanya gaji nak berapa, aku jawab two hundred! Padahal two thousand oke. Ah! Memalukan.. :P

sila pilih aku bekerja untuk company anda!! :))

Part last is part yang agak touching :( kerana si sahabat-sahabat balik nak mengelak akan untuk diintebiu. Sedangkan kumpulan anda tak terpilih pun...

"Kenapa harus mengalah dalam melakukan sesuatu perkara yang bakal korang tempuhi seolah-olah macam takut pada bayang-bayang sendiri. Korang mahasiswi oke not budak sekolah rendah. Aku intebiu tanpa di bantu siapa-siapa dan ahli kumpulan tak boleh nak bantu pun walau sepatah ayat" and alasan korang is, yelah kumpulan ko saling tolong-menolong. Faham tak perkaitannya? thinking*** (agak emosi ayat aku)

Pasti ada antara korang yang cakap, ah lantak lah. Sibuk je Cik Anita ni marah kan. Suka hati lah kan. Oke, dats ur opinion. Aku tak memahami? dan aku penyibuk? yes. Aku pun bukannya baik sangat. Aku sangat sensitif? dan mesti ada yang menyampah kan. Tapi... aku mmg sensitif sekarang. So? nak benci aku. Terpulang.

Neway, semuanya dah aku maafkan, walaupun korang tak buat salah dengan aku. Semua ni permainan emosi. Cheers!

love Dr. Sutarji iaitu fasilitator kami bg hadiah air kota setoberi tu. :D


***lapar! kruuuk kraaakkk perutku.hadoi.

Comments

mama zara said…
love u to..bg MamaZara Stoberi milk 2..i ;ike..tp da abesh da..huhuhu.
jgn marah2...anak dare xley marah...
mak dare xper..huhuhu
ekin said…
ye2..Cik Anita dah tak marah..
Cayam kamu..he..walauapapun..Cik Anita memg terbaik la..nak RM200 je, meh keje ngan company aku..he..jimat2
Ainna Jalil said…
cik nita! miss ur entry not u! hahaha
eh x la..miss 22 boleyy?
waaahh..stoberi milk!
sangat comel warna dia, pinky pinky
enna suka ^.^
puanstoberi said…
Yunk,
Meh amik award kat blog akak meh. Dah tak sedey2 kan..bagus..bagus..
Cik Anita said…
MAMAZARA:
sbb i dapat dua stoberi milk, so i pun bagi la u. kalau i dapat satu je. i tak bagi u..haha :D

EKIN:
yele.nnt marah lama2 kang u nangis pulak.hihi. ada company ke, boleh i keje dgn u :D
Cik Anita said…
ENNA BANANA SI PISANG:
suka kaler pink eh?
hee..ladies sungguh! nnt2 i pos stoberi milk pada kau yeee..

PUAN STOBERI:
oke kak reen! done.. :)
sedey juge ekceli. tp tahan jela air mata ni :)

Popular posts from this blog

Teka-teki dan Jawapan

Pantun dua kerat 30

Selesai SUMASA