Hijrah pemikiran dan pergaulan

Salam Awal Muharram.

Nak tunggu loading sign in dengan nak new post je ambik masa setengah jam! Pheww. Lambat gila bila guna broadband kat kampung ni kan. Ini lah yang buat Cik Anita membisu je kat kampung tak update apa-apa cerita. Sigh***

Tapi sebab hari baik dan bulan baik, maka aku pun menjadi sangat penyabar walaupun tak sabar sangat. :D

Apakah azam tahun baru korang ye? Azam yang bagus-bagus pastinya. Tapi kalau azam yang lepas tu tak tercapai, tak usah mengada nak tambah azam baru. Usahakan azam yang lepas tu biar cantik molek. Betul tak?

Azam Cik Anita untuk kali ini bukan azam yang mengarut pasal kurus-kurus bagai. Malas nak layan semua tu. Cuma berazam untuk menjadi matang dalam mengawal emosi. Paham tak? Contohnya macam nak jadi penyabar dan kurangkan bercakap dalam perkara yang tak perlu. InsyaAllah.

Baru-baru ni Cik Anita terkilan tentang sesuatu perkara akibat MULUT. Maksudnya mungkin Cik Anita ni laser dan buat orang lain menyampah. Sedih gila! Tapi tu mungkin hakikat yang baru kita sedar dan harus perbaiki.

Maka, hijrah hari ini ialah jaga perlakuan dan percakapan. Ingatan hanya bukan untuk diri Cik Anita tapi untuk semua kawan-kawan juga. :)

Positifkan diri ANDA!


Comments

Teratak pena said…
Yakinkan diri agar boleh merealisasikan azam kite... apa yang penting? kemahuan dan keazaman...
EmanTheHalia said…
salam maal hijrah. hurm azam baru? oz COF la nak menjadi insan yg setia kepada Allah SWT. dan tanggungjawab diri sendiri. =)
Cik Anita said…
ye kak siti.
dimana ada kemahuan di situ ada jalan! :) anita mmg betul2 nekad ni. InsyaAllah.

eman cloud:
harapnya mcam tu lah!
jangan hangat2 tahi ayam k ;)
puanstoberi said…
da rindu ni dgn songeh Anita ni.. cpt update blog banyak banyak. tehehehe
anamizu said…
salam maal hijrah kak nita ^^
THE GREEN said…
salam anita...


kdg2 kalo guna broadband esp kat lappy pun lmbt giler..hr tu saya pun hadapi mcm tu..cdgnya nk load gmbr..skali load 2 pics jer..tu pun kat 15min..lmbt giler..


jaga perlakuan dan percakapan..tu yg baik...

hrp tercapai la apa yg dihajatkan..amiinn...

Popular posts from this blog

Teka-teki dan Jawapan

Pantun dua kerat 30

Selesai SUMASA