Perangai aku makin keji

Pemarah. Berdendam. Kuat marah.

Ya. Semua tu amat KEJI!
Tapi itulah yang terjadi pada diri Cik Anita sekarang. Memang daku tak paham. Rasanya daku seorang yang mudah memaafi di suatu ketika dulu. Tapi tidak sekarang. Aku menjadi insan yang negatif. Argh. Penuh dengan noda hitam barangkali kat hati ni.

Siapa buat aku terasa hati. Maap!
Tiada maap bagimu. Penat dah lah pendam rasa. Tak kira siapa pun kau. Jangan cari pasal dengan daku. Kau tak suka aku. Ada aku kisah? Tapi kekadang kisah la jugak. Jelas dan nyata daku memang ego.

Penat dah pendam perasaan. Penat dah berbaik dengan orang yang kita percaya. Tapi apa yang daku dapat? Memang betul kata pepatah 'jangan terlalu baik dengan orang, nanti makan diri sendiri'. Ambik kau. Terkena batang hidung sendiri.

Aku memang keji. So apahal lagi?


p.s sila berselawat dan istigfar banyak-banyak Cik Anita.

Comments

THE GREEN said…
salam anita...

kalo ada masalah tu, jgn duk pendam lama2 sgt..takut jadi mcm nanah, esok2 meletup...abis semua org kene tempias...

kalo ada mslh tu, jumpa kwn2 n luahkan..xpun pi jumpa kaunselor...
ishhh.. selawat byk2.. jgn keras kepala sgt org kedah kata.. grrr

Popular posts from this blog

Teka-teki dan Jawapan

Pantun dua kerat 30

Selesai SUMASA