Tentang Jawanese...


Tentang orang Jawa.

Aku mengakui aku orang yang berketurunan darah jawa. Muka aku pun ada jawa-jawa sikit kot, sebab hidung aku yang tak mancung. Jadi aku menggelarkan diri aku si gadis Jawa. Hahaha. Boleh la kan.

Aku bukan nak cakap yang itu. Aku cuma nak berkongsi ceritaaa.. (padahal belog tak ada yg baca) apa kejadah aku nak kongsi kan? Tapi tak apa, kita layankan aje.

Betul atau tidak, orang Jawa ni rajin. Rajin yang pelbagai ragam dan cara. Contoh rajin yang pertama is rajin makan dan rajin masak. Yeke?

Kadang, dalam memilih soal jodoh dan masa depan kehidupan seseorang. Kaum keluarga atau orang tua, sebolehnya mahu mencari sekaum. Jawa teruna mencari si bunga Jawa. Apakah motipp pun aku tak tau.

Entah. Aku nak cakap itu aje. Hilang dah idea nak cakap banyak-banyak.

Tapi mungkin itulah yang aku fikirkan, selagi mampu aku mahu mencari bakal suami yang berketurunan Jawa. Tapi Jawa Malaysia lah...

Tapi kalau dah jodoh tak dapat pun tak apa. Redha dan redah je... :)


Comments

Popular posts from this blog

Teka-teki dan Jawapan

Pantun dua kerat 30

Selesai SUMASA