BERskandal itu memang best! kan?


Pernahkah anda mempunyai skandal?

Wahhh.. Soalan yang aku ajukan agak skema dan kejam kan. Memang soalan dah lama sangat hidup then nak carik pasal! upsss..

Motip aku bercerita tentang dunia penuh skandal? Entah. Tapi itu yang aku rasa dan tengok pada keadaan sekeliling sekarang nih yang sangat macam-macam. Tak kira yang muda or sebaliknya. Tapi aku expect pada yang muda-muda je dulu. Eh tak, yang tetua pun ada juga berskandal kan? aish. Tapi korang semua takkkk. Aku tau para blogger baik-baik belaka orangnya. :)

Okeh.

Buruk ke maksud skandal tu? Aku rasa terpulang pada pandangan dan penilaian korang sendirik nak cakap macam mana kan?

Tapi bagi aku more kepada yang buruk-buruklah kan kalau korang sebut 'skandal'. Kenapa nak pakai istilah 'skandal' utk kawan baik lelaki? Sebut jelah bff. Ke sahabat sejati ke. Ke sahabat karib dan sewaktu dengannya.

Skandal tu bunyik dia macam kawan dengan seseorang yang lain dan merahsiakan dengan bopren sendirik. Skandal tu jugak macam kekasih kedua berbanding kekasih yang pertama. Ke kawan lelaki untuk suka-suka dan dikikis hartanya? waaaaa. gila-gila.

Entah! Apa jadi aku ni sesuka jeh nak buat tafsiran sendiri.

Kesimpulanya, anggaplah skandal anda sebagai sahabat karib anda. Dan anda akan selamat dari dunia berskandal. Errrrr (ajaran sesat)


*pengajaran: jauhi dunia skandal yang best! sebab best tu tak kemana. :)

Comments

Teratak pena said…
skandal ni lebih banyak buruk dari baik.... berhati-hati dik...
Mak Su said…
tak dak skandal, clean... :)
Nurul Yaqeen said…
yg berskandal tu mmg la sonok, yg mnjadi mngsa si skndal, merana kot.. T.T
Unknown said…
tak suka skandal sbb hidup pernah dirosakkan oleh skandal yang tak sepatutnya
AnaAnne said…
sgt suke dgn statment nie..hukhuk..sape mkn cup cake kakak ko..dia terasa sedapnye....
Unknown said…
blog anda sudah direview.. sila jengah sini..

http://kakyong72.blogspot.com/2011/04/segmen-review-no-7-dunia-cik-anita.html
Mra Mastura said…
hehehe.. skandal men2 ade la gak.. :) tapi xde bf pn.. ngeh3..

:))skandal yng betul2, xdak ah
tehr said…
tak minat dengan skandal2 ni
kawin 2 je terus
hehe
HEROICzero said…
kadang2 'skandal' itu adalah hubungan yang tidak dapat di-diclare dengan apa2 status, dengan apa2 sebab sekalipun.

depends.

tak semesti nya buruk.

entah.
Cik Anita said…
@Kak Siti
InsyALLAH tak lah kak..sebab memang sangat bahaya! :D

@mAK Sue
hehe..bagus! memang camtulah hendaknya..

@Yaqeen
eh. bunyik cam ada pengalaman jeh..huahua
Cik Anita said…
@mata hati
owh really? huhu.. hope semua tu jadik pengajaran utk kita :)

@violet white ANA
yesh! good perumpamaan..hehe. maka anda makan cili terasa pedas ke? ke saya yg pedas? kui3

@kak yong!
tenkiu so much.. :)
Cik Anita said…
@mra mastura
hehe. skandal itu kan sahabat baik.. thinking positive.. yeay!

@tehr
alamak. tak cukup uwang mahu kahwen..hehe

@heroicZero
yaaaa! setuju :)
setuju sekali lagii..
setiap orang punya tafsir yang berbeza.. :)
ainraus said…
saya tanak ada skandal! :)
sebab si dia dah cukup setia untuk saya.
puanbee said…
tak nak skandal bencii huhuhu
Cik Anita said…
@ainraus
hargai mereka yang sudah menghargai kita~ ehemm :)

@puan bee
hihi..harus lah benci...
♥ain_nia♥ said…
cik anita:mmg pn best klu ade skandal tp klu bleh jgn la sbab mcm2 bleh jd lpas 2 tp klu nk bkawan suke2 bleh la...hehehhee rmai kwan lg bgus kn?

Popular posts from this blog

Teka-teki dan Jawapan

Pantun dua kerat 30

Selesai SUMASA