Ciri-ciri jejaka idaman :)

Banyak aku baca entry-entry di belog yang selalu meng'list'kan ciri-ciri jejaka/gadis idaman. Kadang-kadang aku tersenyum sendiri akan criteria pelik-pelik yang dorang nak tu, sebab bukan senang ye nak mencari yang perfect itu. Tapi macam biasalah, manusia mahukan kesempurnaan walaupun hakikat diri sendiri tak mungkin sempurna. Tapi kita perlulah selalu berusaha kearah sempurna oke.

Dan entah kenapa laju je jejari aku menaip akan criteria lelaki idaman. Ini hanya idaman dan perkara mengidam. Nak dapat tuuuu memang usah harap. Jum cek kot-kot korang ada semua ciri-ciri yang aku pikirkan! :)

Sili hayati perkara yang berikut...(jangan hayati sangat)

  1. Mestilah seorang lelaki tulen ye. :D*
  2. Bercermin mata
  3. Chinese look
  4. Tidak terlalu tinggi
  5. Berkumis*
  6. Suka membaca karya-karya sastera Melayu*
  7. Pandai mengaji*
  8. Pandai main gitar
  9. Mampu menjadi imam solat*
  10. Terel bawak kereta laju-laju. (cekap)*
  11. Suka berkebun*
  12. Gemar mencuba makanan yang aku masak*
  13. Tidak terlalu banyak cakap*
  14. Kreatif*
  15. Bijak
  16. Jangan ada belog! Haha (susah nanti sebab nanti dia baca belog aku)

tanda *tu maksudnya WAJIB. Boleh macam tu? tehehe.

Sebenarnya aku dalam mood frust nih macam-macam perkara nak pikir. Boleh pulak mak aku macam ala-ala pelawa aku then tanya, "mak ada berita hangat ni, nak ke terima kalau ada orang nak merisik?" Whatttt? Aku tau mak aku tanye camni sebab orang sebelah rumah tu merisik kan. Malas deh nak layan. Mak aku selalu cakap jangan carik orang jauh, nak dekat ajeee. Bagilah kakak dengan adik tu kalau dorang nak. Aku memang nak elak carik orang sekampung! Banyak buruk dari baiknya.

Maka aku pun bercakap...

"Mak, selagi umur aku ni belum 30tahun tak usah lah carik-carikkan jodoh. Aku tak nak. Tak usah lah mandi-mandikan aku ni bunga ke untuk penyeri jodoh, kalau ada jodoh tu adalah. Kalau dah tak ada nanti, barulah carikkan oke. Aku ni muda sesangattt lagi. Kahwin dengan harta dulu. Baru nak pikir kahwin dengan orang". Cakap sambil senyum-senyum. Ye. Aku ni memang keras hati sikit, sesuka hati je nak cakap. :p

p.s aku memang berbicara dengan emak, menggunakan 'aku'.

minda dah terasa penat walaupun baru duduk kampung seminggu. Berangan kalaulah dapat bercuti ke Bandung dalam masa terdekatttt ni...


Comments

HEROICzero said…
keseluruhan daripada 16, ada 12.

yang wajib daripada 10, ada 9.

kenapa lah ade kategori wajib suka berkebunnnn..

HAHA.
puanstoberi said…
Dik, hok yg last tu tak leh la dik. My dear akak pun takde blog, hatta FB pun beliau takde, tp blog akak dia baca. tehehehhe.
tp senang oh nak menyampaikan apa hajat kita. tehehehe :p

Apa pun Nita, kalo dah jodoh, muda atau tua, kita kena terima.

Akak doakan Nita bertemu jodoh yg bebtul menepati ciri2 di atas ya.. :)
Myra Arshad said…
mak aii, demand nya kakak saya nii. hehehe. takpe, myra nak yang terima myra seadanyaa jee :p
Teratak pena said…
wah...lepas ni banyak le borang permohonan... :) :)
Cik Anita said…
@HEROICzero

wah menarikkk..
yg wajib dah hampir semua ada tuu..teehehehe..

weyh..
mesti lah kena suka berkebun, sebab aku suka tanam pokok bunga, kang kena tolong aku tanam pokok lah..muehehe
Cik Anita said…
@PUANSTOBERI

kak reen, betul jugak eh yg last tu. camtu nak tukar ar ciri last tu..hihi

InsyaAllah..
semoga dipermudahkan..

tp nk dapat yg ciri2 di atas tu, mmg no mungkin.. :P
Cik Anita said…
@Myra Arshad (:

dikkk..hihi
ini bukan demand lah, ini berangan-angan je! kalau tak dapat tak kisah punnnn :P

best jugak dapat berangan camni...hihi
Cik Anita said…
@Bayu Kenangan

ada ke Kak Siti yang nak mohon nih?
macam tak nampak je yg nak..hehe
Unknown said…
arr tidak... tak mampu memenuhi kriteria no.5 dan 16...

boleh bagi kelonggaran tak...hahaha
ghost said…
leh tahan gak taste kamu cik anita...

wish ur dream come true.

Popular posts from this blog

Teka-teki dan Jawapan

Pantun dua kerat 30

Selesai SUMASA