FYP dan si rama-rama


FYP: stand for final year project.

Lepas exam je pagi tadi aku terus terkejar-kejar jumpa supervisor projek untuk hantar final draft. Alhamdulillah, dan apa yang aku harapkan berjalan dengan lancar. :)

Macam biasa pergi old flat dengan kawan-kawan cari mana-mana kedai yang sesuai untuk jilid buku. Dengan rasa semangat dan tak nak tangguh-tangguh. Kalau boleh nak selesaikan satu persatu dengan cepat hari ni jugak.

Dari minggu lepas lagi sebenarnya aku duk temankan kawan-kawan pergi jilid buku. Then satu perkara yang aku nampak kawan-kawan aku nih akan terus call suami & call bf memasing then meluahkan rasa gembira yang teramat gembira. Maybe bf dorang tu selama ni bagi sokongan yang padu siang dan malam. Jadi, waktu macam ni memang patutlah kongsi jugak kan.

Then bila waktu aku dah jilid tadi, sementara aku tggu kengkawan aku. Maka aku pun duduk bawah pokok depan old flat tu sorang-sorang sambil makan buah nangka.(makan buah pun nak cakap ke?)

Aku tak tau nak call siapa. Hurm. Aku try call mak aku, tak angkat. Call kakak aku yang sorang tu, tak angkat jugak, call kawan aku yang kat Sarawak tu pun tak angkat, call ex Encik Cinta punnnn tak angkat! Hurm, jam 1.30 tghri, semua orang sibuk kot. Kesian gadis single.grrr

Then aku simpan henpon dalam beg. Tiba-tiba ada rama-rama kecik terbang hinggap kat lengan baju aku.

Secara tak langsung aku terus cakap dengan rerama tu:

sekadar gambar hiasan


“Eh rerama. Nak tau x? Buku aku dah siap jilid lah..ko gembira x? hahaha” aku tergelak besar sorang kat situ sebab aku sedar memang tak patut cakap dengan rerama tu.. Mesti orang kat sebelah ni cakap aku gila. :p (entah, serius benda tu spontan!)

Terima kasih aku ucapkan buat rama-rama coklat tu. Sebab kau juga makhluk tuhan, ko mesti paham kan apa yang aku cakap. Cuma aku je tak paham kot-kot ko jawab apa tadi. Haha (gila)

Bye.

***mesti korang rasa macam tak logik cerita rerama aku tuh. Tapi aku rasa memang tuhan hantar rama-rama tu untuk menggembirakan aku. Dan aku rasa gembira sampai sekarang. :)


Comments

shafie@ karun said…
dah jilid ek, bestnyerr...hebatnya dia leh ckp ngn rama2 hehehe
Cik Anita said…
@shafie@ karun

eh ko tak siap lagiii keee pakcik karun??

haha. itu rama-rama jadik pengganti bf aku da..keh keh keh
Myra Arshad said…
rerama tu ckp mak aii. ada pompuan cantik borak dengan aku laaahh hari ni. peeehhh T__T

hihihi
Teratak pena said…
nasib baik duduk sorang-sorang kalau tidak nanti orang kat budak ni 'istimewa' sebab boleh cakap dengan binantang
Cik Anita said…
@Myra Arshad (:

dan rerama itu pun berkata, cepatlah cium aku Anita. Aku sebenarnya Putera raja yang disumpah...haha. Besh.
Cik Anita said…
@Bayu Kenangan

hehe.kalau lah ada org yg boleh paham bahasa binatang, tp Nita tamau eh.. takuttt..
ekin said…
Nasib baik rama-rama bukan putera katak..hehe..

Tahniah cayam..patut la kamu cedih tadi..
Cik Anita said…
@ekin

kalau lah katak sayang uiii, aku dah lari dah! tak sempat eh aku nak sembanggg...geli.

tengs cayamku yg masyem.
tak sedih ah, saje je gimik depan ko tu.hihi
ghost said…
ya Tuhan telah utuskan rama-rama tuh untuk kamu luahkan kegembiraan kamu cik anita.ia faham tapi tak boleh nak kongsi kegembiraan kamu.
Cik Anita said…
@ghost writer

semoga hari-hari yang mendatang juga tuhan akan mengutuskan kegembiraan untuk kehidupanku. Kegembiraan yang berkekalan :)
puanstoberi said…
lenkali tipon kak reen je. sure kak reen jawab. Eh. tp 1.30 eh?? time lunch tu. tehehehe :D

Popular posts from this blog

Teka-teki dan Jawapan

Pantun dua kerat 30

Selesai SUMASA