Janda vs teruna


Hari ni 1 Mei. Selamat cuti-cutian kepada yang kerja. Cuti memang best.

Semua orang kat kampung sekarang ni dah balik! Mesti meriah dan best sebab cuma aku je yang tak ada. Ouh frust menonggeng! Aku kat sini mmg menonggeng siang malam baca buku. Tapi tak lama, sejam baca pastu stop. Pastu sembang 3 jam, makan lepak-lepak 5 jam. Dah penat lepas tu tidoq. Heh. Hasil apa pun tarak.

Erm. kat rumah aku besok ada kenduri. Kenduri doa selamat dan kesyukuran, sebab makcik aku kahwin + nikah lagi. Yeay!(adik kepada mak aku). Buat majlis tu kat rumah aku, lepas nikah kat masjid. Mestilah ada sanding-sanding kan? Buat pelamin then bilik pengantin. Entah siapa kat rumah tu yang nak mendesign. Mesti semua orang bertungkus lumus kenduri. Penat ouh kenduri. Nasib baik jugak aku tak balik. Selamat dari penat dan mengemas dapur! Ha ha ha (gelak besar)

Tp sebenarnya sedih sebab tak dapat join semua adik beradik kumpul and komferm tertinggal gosip-gosip baru.

Apa yang menariknya aku nak cerita, makcik aku tu janda dalam lingkungan umur 45 tahun (tak pasti umur) dan berkahwin dengan bujang terantang tang youuu. Loike! Bujang yang berumur 30 tahun. Itulah kalau dah jodoh! Ikan di laut, asam di darat. Dalam kuali bertemu jua. Sesuai tak pepatah ni?

Lagipun makcik aku ni mmg maintain bergetah tau, cantik jeh sepanjang masa. Badan pun kating cantik. Bergaya 24 jam. Mana-mana lelaki pun cair. Kan? Lumrah seorang lelaki itu akan memandang pada kecantikan seorang perempuan. Cantik pada apa is subjektif. Sila pikir sendiri.

Umur juga bukan ukuran. :) Selamat pengantin baru, semoga kekal bahagia hingga ke akhir hayat. Amin. Puan Baidah & lupa nama laki dia.

Ekceli makcik aku ni dah ada anak enam, umur anak sulung pun dah dekat 27 tahun. Berapa jelah jauh beza dengan umur si bapak tiri. Hihi. Maka, sila korang menjadik anak dan papa tiri sejati. :D

Jadi kepada pakcik Rozami. Sila jangan memilih. Kerna umur anda sama dengan pakcik baru saya. Maka, sila cari janda cantik jugaaa.. keh keh keh


sumber SINI

aku carik picca makcik aku, tak jumpa. Jadi aku jumpa gown pengantin yang ini. Cantik! tp memang harom aku tak boleh pakai. Aku pun tak tau apa motip aku letak gown ni. Yang penting nice nice nice.

Comments

Teratak pena said…
kalau dah jodoh....
janda sekarang lagi mahal dari anak dara kot sebab hot .. kan
puanstoberi said…
Slamat Pengantin Baru utk makcik Anita itu :D
Anonymous said…
baikkkk. aku cr janda sekarang jugak
Cik Anita said…
@Bayu Kenangan

hurm.
jodoh yang tidak disangka sebenarnya.
Cik Anita said…
@Cik Su Life Cycle

maka!
sila anak2 dara di luar sana menghotkan diri anda yee.. ;D
Cik Anita said…
@PUANSTOBERI

Terima kasih kak reen, Nita pun belum wish kat macik Nita tu.hehe
Cik Anita said…
@Rozami

eh jangan!
aku kan ada..muahaha
Unknown said…
Nk cik anita la boleh.
Nurul Ashikin said…
This comment has been removed by the author.
Unknown said…
Hahhahaaaa....
Ngeknyer jwpn

Popular posts from this blog

Teka-teki dan Jawapan

Pantun dua kerat 30

Selesai SUMASA