Pengalaman Pertama Kerja =)

Salam.

1st day kerja aku dah OT. (petanda baik ke buruk?)

Aku rasa macam tak perlu je nak share pengalaman pertama kerja hari ni. Sebab aku rasa macam tak banyak lagi perkara yang besh aku boleh kongsi. Tapi so far alhamdulillah. Semua berjalan dengan lancar. Cuma macik-macik department Extrusion tu macam kerek semacam aja. Aku senyum pun dia tak nak senyum balik T_T. Oke abaikan.

Ekceli aku di hantar ke department Projek (p.a Projek). Sangat banyak benda aku belajar hari ni dari fail yang kecik sampailah fail sebesar-besar alam. pengsan kejap. Then segala produk aku wajib hafal (kata bos Mr.Leng) Tapi entah mampu nak hafal entah tak.

Satu perkara lagi yang aku perlu tempuhi is, department aku tiada orang perempuan lain. Hanya aku sahaja bunga di dalam opis ituuuu. Nak tak nak, aku perlu percaya yang aku tak ada kawan perempuan dalam opis itu. Maka aku perlu mencari kawan dari department lain untuk makan.Yang aku tegur hari ni cuma Siva (leader) & Mr Lim (Supervisor). Ada 4 pekerja kontrak dari Sabah, sorang despatch Melayu & 2 chinese anak Mr Lim aku pandang-pandang je. Takut nak senyum. Besoklah aku tegur.

sejujurnya juga, bidang kerja yang aku buat ni lari jauh dari bidang yang aku belajar.


* rotek motor dah mati dari 4hb 6 aritu. tapi aku bantai je bawak dari kampung sampai sini semalam. aku g kerja tadi pun tawakal je bawak. harap-harap polis tak ada. :)

Comments

Teratak pena said…
jauh dari bidang kerja adalah pengalaman kerja yang tidak terhingga... Anita pasti boleh buat...
THE GREEN said…
tahniah utk 1st job..keje elok2. segala susah2 tu ambik la sbg cabaran. lalui la minggu pertama dgn sabar. saya dulu pun mcm tu la. siap xtahan n dtg rasa mcm nak demam pulak. bpeluh2 dahi ni..tp bila dah masuk 2nd week n lepas2 tu, semua ok.

skrg sbb dah abis kontrak, so tgh cari keje lain. xsabar2 pulak nk masuk keje balik..doa2 la cepat dpt keje balik :-)
sal ya said…
xpe...janji kita kerja dengan ikhlas...
YouSOF said…
!st day dah OT tu beoleh kata tanda baik jugak kot.. Biasakan diri dengan lebih cepat..

Takpa, cuba senyum selalu ngan kawan pompuan yang lain, jangan sampai orang² situ kata kita sombong suda plus amek pengalaman kat situ sebanyak yang boleh walau lari bidang..



LOL, sila la jangan cari pasal bawak moto dengan rotek dah mati tu cik Nita oi..
Myra Arshad said…
selamat bekeja kak tina :)
Cik Anita said…
@Bayu Kenangan

harap2 boleh. sebab dah banyak sangat salah buat T_T
Cik Anita said…
@BLADE EDGE

Tengs ya atas nasihat tu!
memang sangat mencabar rupanya awal2 minggu kerja! rasa cam nak berhenti dah..hehe
Cik Anita said…
@YOUsoF

tengs yusoppp.. :D

Dah hampir kena saman pun. huhu
Syafiq said…
ingt lg keje masa cuti sem,asik tnye supervisor je sbb xtau nk wat ape,lama2 br ok...

senang2 lawatlah ye...

duniakiesya.blogspot.com
YouSOF said…
sama² ;D

hahha jangan sampai kena sudah la ye..

Popular posts from this blog

Teka-teki dan Jawapan

Pantun dua kerat 30

Selesai SUMASA