Hari 6 - tiga perangai buruk anda

Assalamualaikum :)


Perangai buruk aku?


satu: MALAS lipat kain.maka otomatik

dua: Tak pandai susun baju. Dan;

tiga: Kuat lah haiiiii menangis!

Yang part menangis tu aku paling menyampah. Tapi aku sukar nak bendung. Ada tips tak bagaimana untuk mengawal air terjun jatuh dari kelopak mata?

Pasal yang kain tu, Mak aku selalu cakap “Pandai je bergaya tukar-tukar baju, tapi lipat kain tak pandai”. Ampun mak...memang tak pandai.

Upsss.. memang jatuh saham aku sebab berterus terang kelemahan yang ini. Aku dah cuba sedaya upaya untuk lipat kemas-kemas, tapi kain tu tetap nak senget jugak. :D Jadi untuk mengelakkan kain aku nampak serabut, maka aku gantung je semua baju-baju aku. Ha teringat roomate aku dulu, memang aku tabik spring dengan dia kalau lipat kain. Mahu terhiris jari kalau terkena bucu baju dia.

Oke done*
Mintak 3 je kan? Kang kalau aku bagitau lebih-lebih habis lah jatuh saham aku. :D eh tapi macam nak cakap jugak yang aku ni boros dan kuat makan.


Comments

hehe,xpe,t dh belajar,kompem pandai.. =)
Cik Anita said…
@nuyui a.k.a miss NUSHA

dah banyak kali belajar, tp x pandai. sbb tak sungguh2..hehe
dhiera zainudin said…
sehari lipat 5 helai baju~ lama2 taw la..
cik dila said…
hahaha.. deiii,kang kawen suh laki hang yg lipat.
puanstoberi said…
kalo duk hostel dari form 1 smpai form 5 harus lipat baju smpai tajam bucunya.
dan straight jugak.

hahahaha.
sarah mohamad said…
hehe sama lah jadi solution nya senang semua baju gantung hehe
YouSOF said…
Hehehe biasa kat rumah tolong mak terbalikkan baju or seluar.. dah siap kena tolong kemas letak kat setiap bilik.. ;D


nak kurangkan nangis, kena kuatkan dalaman dulu.. gudlak! ;)
Anonymous said…
kuat menangis jadi kasim selamat ko... haha
ahakz..ala t lama2 kompem ok..

dont worry~
Cik Anita said…
@dhiera

sehari lipat lima helai baju? alamak. baju sehari satu je yg basuh.hihi
Cik Anita said…
@cahayabintang

untung kalau dapat laki yg nak nolong. kalau x?

sama-sama nangis lipat kain.HAHA
Cik Anita said…
@PUANSTOBERI

oke tau dah!

comfirm baju2 akak tajam bucunya..hehe

nita pun duk hostel dulu, tp entah. tak pandai jugak :P
Cik Anita said…
@sarah mohamad

oke good!

kita sekepala.muehehe
Cik Anita said…
@YOUsoF

ini mesti antara lelaki yg pandai lipat baju kan? wah teruja nih. *tetiba* HAHA

oke InsyaAllah :) sedang berusaha.
Cik Anita said…
@Kapten Atok

kassim selamat yang cucuk mata guna garfu tu eh? ke apa aku melalut ni.haha
Oh Lady said…
ahaha..belajar lagi dan terus belajar... :D
Myra Arshad said…
haha. mra plak malas nak sidai kain. grrr T_T

Popular posts from this blog

Teka-teki dan Jawapan

Pantun dua kerat 30

Selesai SUMASA