Hari 7 - tiga perangai baik anda

Assalamualaikum. Tiga perangai baik?



Satu: tak tahu.

Dua: tidak pasti

Tiga: tidak tahu lagi.

Pabila aku fikir-fikir, macam dah tak ada perangai baik kat aku ni. Aku tak tau apa yang baik pada aku, sebab kebaikan kita kan orang lain yang nilai. Nanti aku cakap aku baik camni, barangkali ada insan lain di luar sana yang tidak mengakuinya. Tapi sukar sebenarnya mahu menilai diri sendiri? Apatah lagi menilai orang lain.

Tapi aku merasakan, aku seseorang yang mudah memaafi walaupun telah disakiti.

Juga tidak kedekut dalam perihal keewangan. Bergantung pada situasi kewangan lah jugak.

Tiga, aku suka menyapu.hihi

Empat, Mampu menjadi pendengar yang setia, disebabkan itulah aku rasa aku punya banyak sahabat baik. Tapi belum tentu orang lain mampu dengar aku punya cakap.

Lima? Anda tentukan sendiri. :D (dah lebih tiga dah)

*sebenarnya tak ada idea untuk menyatakan kebaikan diri sendiri. Aku pun kurang pasti dengan kebaikan aku ni. Baik ke?

Comments

manusia msg2 ade kebaikan dan keburukan trsendiri..

heheh..

p/s: tq sudi sggh bg pndpt yer cik anita..
ni pukul 3.00 ptg adalah office hour....keje ke atau update bloggg atau keje dgn blog?atau fb??
selamatt berangan hehehehe...
Cik Anita said…
@nuyui a.k.a miss NUSHA

hehe. yerp!

tggu turn Yui pulak apa yang baiknya dia dalam cabaran Yui. :D

WELKAM*
Cik Anita said…
@puffyfluffy cake

Alamak my sistaaaa!

HAHAHA.

kantoi dah ni kan kerja dengan belog. dia 3 in 1. :P
puanstoberi said…
seme org ada kebaikannya tersendiri :)
Anonymous said…
ya. ko memang pemaaf
Cik Anita said…
@PUANSTOBERI

tapi susah nak nilai kebaikan diri. sbb bukan semua org boleh nampak :)
Cik Anita said…
@Kapten Atok

eh.

kau pun rasa camtu?


;)

Popular posts from this blog

Teka-teki dan Jawapan

Pantun dua kerat 30

Selesai SUMASA