Suasana rumah baru...


Salam.

Aku dah hampir seminggu duduk rumah baru.



Tanpa tv.



Tanpa kipas.



Tanpa dapur.



Tanpa peti ais.



Tanpa almari.



Tanpa toto.



Tanpa mesin basuh.



Dipendekkan cerita tanpa semuanya..



Yang ada hanya seterika! Nyawa untuk aku bekerja dengan selesa. Dan cerek elektrik untuk minum dan makan megi setiap malam.



Baju-baju dan aksesori aku hanya susun di tepi dinding. Tudung-tudung aku hanya ikat di langsir tingkap.


Setiap malam keadaan sangat sunyi sepi, rutin setiap malam aku ulang baca novel-novel lama ditemani bacaan yassin yang dialunkan oleh hp ku untuk menghindarkan rasa seram. Walaupun begitu keadaan sangat tenang dan aku sukakannya.



Dan malam tadi...



“Tuk tuk tuk..ketukan di pintu bilik.” Aku pandang sepi pintu tu. (aku baring di ruang tamu)



Aku meneruskan bacaan novel dan aku terdengar lagi;



“Tuk tuk tuk...” ketukan itu lagi.


(siapa yang nak ketuk pintu bilik dalam rumah? aku dalam rumah sorang-sorang je...)


Ah sudah! Aku akan seram lagi sepanjang hidup.... T_T bunyi apakah itu aku malas mahu fikir. Adakah rumah aku duduk ni ada kisah silam yang aku tak tau. Ah janganlah. Tolong jangannnn.



*Bukan senang nak senang Anita!

Comments

eh,sape tu yg ketuk??

rumah baru ea..sorang je??
Cik Anita said…
@nuyui a.k.a miss NUSHA

tak tau sapa yg ketuk lah sayang. hish. mainan perasaan je kot.

ada osmet, dia kerja malam.
puanstoberi said…
cicak kot.
cicak pun rajin gak main tuk tuk tuk tu.
dia mcm hempas2 dia nyer ekor utk tarik perhatian pasangannya.
Huhu :D

Tkde apa lah tu. Insyaallah..seme akan ok. doa bebanyak :)
erm,lau yui kena,seram dah...

takut gtu..

tp bkk la ayat2 apa yg patut..insyaALLAH..
Zana Adieyza said…
sape pulak yg ketuk tu.. buat seram jer.. hope semuanya baik2 jer yer dear..
alamak..tak seram ke cik anita...tak pa..baru keja..nanti beli lah barang sikit2..bagi penuh..rumah..bila kawin nanti senang..angkat aje..barang kita..lepas tu topup barang tak ada..
Cik Anita said…
@PUANSTOBERI

haaa.
betul jugak tu. jadi pasni ni pikir cicak je ar camtu.hehe.
Cik Anita said…
@nuyui a.k.a miss NUSHA

eh sayang. jangan lah cakap seram2..hehe

oke je kan.

positif2..
Cik Anita said…
@ZaNa aDieyZa

bak kata kak reen tadi, cicak yg ketuk pakai ekor dia.hehe

InsyaAllah :)
Cik Anita said…
@anitadiana

memang seram habis la. tp buat2 tak seram.hehe..

ingat tak lama sangat kerja sini, jadi beli barang pun tak nak lah banyak sangat..
hehehhe....saya datang bukalah pintu...hohoho
bawa sambal udang dan petaiii...
jom makan...ngeeee
akhirnya ada juga yg berkenan kat amu ya.....
ila said…
tuk2 ape tu cik anita?
errmm

Popular posts from this blog

Teka-teki dan Jawapan

Pantun dua kerat 30

Selesai SUMASA