Gejala syok sendiri memang best.


Oke.


Jantung aku berdegup kencang sekarang pabila terlihat dia Si lelaki yang aku syok sendiri itu. Phew.
Berdegup-degup, berdezaaapp jantung aku kalau tertengok dia. Aku tak kenal pun siapa mamat tu, tapi aku akan nampak dia tiga kali seminggu dalam area opis tempat aku kerja ni. Kadang ada pagi je, kadang petang aje. Kadang pagi petang ada. Kadang langsung tak ada. Aku tak taulah kerja dia apa. Aku malas nak tanya kat kawan-kawan lain. Nanti di salah erti dan digosipkan pulak.

Tiap kali bertembung dengan dia, perasaan aku memang tak keruan. Buat-buat control ayu berjalan lah bagai. Menyampah aku dengan diri aku.

Dan dua minggu lepas, aku pandang dia. Dan dia pandang aku. Lima saat lamanya (lima saat itu lama oke!) auw. Apakah petanda?


Bestnya syok sendiri macam ni! Aku jadikan dia semangat untuk aku datang kerja. Juga semangat nak datang kerja lawa-lawa.


Tapi sejak peristiwa pandang tu, dah masuk dua minggu aku tak nampak dah bayang dia. Tadi aku tanya leader aku, mana orang tu. Dan leader aku cakap, dia dah berhenti dan company aku dah tamatkan kontrak dengan dia. Aku terus cakap tanpa sedar “alaaaaaaaahh...” dan leader aku pandang aku dengan penuh pertanyaan.

(pandangan yang terakhir rupanya. mungkin dia pandang aku tu nak cakap dia nak berhenti dan sedih sebab nak tinggalkan aku.perasan tahap babun!)



Hilang semangat aku nak datang kerja. T_T



*misi mencari pengganti baru untuk semangat bekerja. Hua hua hua



Nantikan!





***

Comments

hahah..kena cpt cri pengganti gini..
ghost said…
alaaaah...hilang fokus lar macam nih ye,cik nita.

aku dulu pun pernah gak macam tuh,tapi sejak duduk department yang cuma ada lelaki nih,perasaan teruja tuh dah semakin tipis.

indeed.kadang kita perlu letakkan sesuatu untuk bagi kita semangat dalam apa yang kita kerjakan.
Teratak pena said…
tak pe syok sendiri.... bukannya kacau orang lain... tp kalau dia pun suka kat kita lagi syokkan?????
puanstoberi said…
harap harap nati dia dtg semula tpt Nita tu dan kata
'saya da lama tgk awak, dan nak kenal dgn awak? bleh tak?'

Hihikksss
Cik Anita said…
@nuyui a.k.a miss NUSHA

Tp tgk yang lain, macam tak ada selera la nak jumpa pengganti baru.. hihi
Cik Anita said…
@ghost writer

memang hilang fokus pun!
rasa mcam tak syok datang kerja. teringat2.kui3

ouh tempat kerja kau penuh dengan lelaki saja. kesian.. kadang2 bercampur dengan lain jantina ni memberikan rasa best untuk cuci mata..hihi
Cik Anita said…
@Bayu Kenangan

syok sendiri memang best!

tapi sebolehnya tak naklah dia syok kat kita. nnt rasa cam tak best. intai2 tu lagi syok.. hehehe
Cik Anita said…
@PUANSTOBERI

alahaiiii..

tu macam enggak mungkin lah kak! sebab dia dah balik sabah!

:(
dila said…
hahahaha....memang syok sendiri aku bace.....gelak2 sakai....hahahahahaaaaaa
cik dila said…
kahkahkah....

semangat nak pergi kerja,dan semangat nak lawa-lawa pergi keje mmg tak thn..

aku dulu pergi keje serabai pun tak kesah...malas aku nak lawa-lawa..
lawak tol..syok sendiri ne..tak pa kak ita pun sama dulu..baru ada semangat....atau tu cinta pandang pertama he..he..
Anonymous said…
salam ziarah ke sini..
Unknown said…
huh...terpikat kat lelaki tu ekk..
hancus harapan nak tackle tuan blog..hahaha

ilek ilek..kalau ada jodoh sure akan terjumpa lagi kat mana2.. ;p
YouSOF said…
Hehehe lemah je rasa bila sumber semangat dah tak ada kan... Tapi senang² je boleh cari pengganti baharu?.. ;D
HELLO...

please come to my blogs & pls join my blog

नमस्कार....
बहुत ही सुन्दर लेख है आपकी बधाई स्वीकार करें
मैं आपके ब्लाग का फालोवर हूँ क्या आपको नहीं लगता की आपको भी मेरे ब्लाग में आकर अपनी सदस्यता का समावेश करना चाहिए मुझे बहुत प्रसन्नता होगी जब आप मेरे ब्लाग पर अपनी उपस्थिति दर्ज कराएँगे तो आपकी आगमन की आशा में पलकें बिछाए........
आपका ब्लागर मित्र
नीलकमल वैष्णव "अनिश"

इस लिंक के द्वारा आप मेरे ब्लाग तक पहुँच सकते हैं धन्यवाद्

1- MITRA-MADHUR: ज्ञान की कुंजी ......

2- BINDAAS_BAATEN: व्यंगात्मक क्षणिकाएं......


3- MADHUR VAANI: व्यंगात्मक क्षणिकाएं......
adik paham ke apa yg mcm bangla ne tulis..terkejut kak ita..he..he 1st time...

Popular posts from this blog

Teka-teki dan Jawapan

Pantun dua kerat 30

Selesai SUMASA