Segmen Masakan: Tumis peria + Masak Sardin Terung Pipit

Assalamualaikum...


Seperti yang aku janjikan sebelum ni, aku nak berjinak dalam post dan mengepost cerita pasal masak-masakan yang aku masak. Walaupun masakan yang simple, aku tetap nak post. Tapi janji tinggal janji je. Masak-masak2 terus lesap dalam perut. TERlupa nak ambik gambar. HAHA. Lapar sangat gayanya.


Ini menu yang aku masak entah hari apa hari tu. Tapi bukan menu semalam sebetulnya. Menu semalam macam biasa, aku tak ambik pun gambar. Lupa.


Favourite aku dan kawan sebilik aku is TERUNG PIPIT. Semua masakan aku rasa aku masukkan terung pipit ni. Tiap kali pergi kedai mesti beli. Sebab sedap. Sedap pada yang suka la. Tapi kalau yang salah pandang mesti cakap kacang peas.


. Sardin tumis terung pipit istimewa.


. peria tumis dengan telur.


Kalau ada yang ingat aku post cerita pasal peria goreng tepung tempoh hari, peria ni baki dari yang aritu lah. :p Jimat sungguh aku ni.



P.S : rasa lapar ya amat-amat sekarang ni. Mood aku jugak sedang tak best sebenarnya. Tu yang aku menyepi dua tiga hari ni tak update belog. Nantilah aku cerita kalau ada yang sudi nak tau kenapa aku berduka lara sangattttt sekarang ni.

Comments

sedapnya dia mask..

p/s: alahai,nape berduka lara ni?? cer citer..
p/s: cer teka umur yui brape..muahahah... jgnover 30+ udah ea..lalala..
Zana Adieyza said…
akk x makan peria.. hihihi.. pahit la yunk..
puanstoberi said…
naper berduka plak ni.
Cu citer..cu citer... :D
Teratak pena said…
sadin... buat masak kicap best juga ni
kenapa sedih gaduh dengan cinteee ke...?sabarlah ok..
nita kak ita ingat kacang pic tadi...kak ita biasa buat sambal aje.dengan ikan bilis sedap....
YouSOF said…
Baru tahu nama sebenar 'kacang peas' tu adalah terung pipit.. ;D


Teruskan berkongsi gambar makanan²nya ya.. hehe

Kalau sudi kami ok je nak tau apa punca duka lara tu..
HEROICzero said…
gambar kedua tu , nampak sedap . =)
cik dila said…
weh,aku tak makan peria la..

sayur lain pulak,haha..
Cik Anita said…
@nuyui a.k.a miss NUSHA

tak ada la sedap mana pun.. tapi dah lapor bedal je. hehe
Cik Anita said…
@ZaNa aDieyZa

tak pahit lah kak..kalau pahit pun sikit je...
Cik Anita said…
@PUANSTOBERI

nanti Nita citer ye..

tunggu~

hehe
Cik Anita said…
@anitadiana

bukan tahap gaduh kak..tahap perang dunia ke sepuluh kot. hurm.

suka terung ni,macam2 boleh msk. letak dalam sambal pun power
Cik Anita said…
@YOUsoF

hep.

kacang peas lainlah! ishk..hehe

nnt ye daku ceritaa
Cik Anita said…
@HEROICzero'

suka sayur???

oke..good boy!
Cik Anita said…
@cik dila
nape ko x makan? grrr.. sayur obat tauuu ni..

Popular posts from this blog

Teka-teki dan Jawapan

Pantun dua kerat 30

Selesai SUMASA