Elemen kehidupan yang mana satukah anda?

Assalamualaikum.


Monday aku dah mula datang blues. Kalau sebelum-sebelum ni tak pun. Hurm. Dah rasa macam tak semangat nak kerja. Mungkin sebab kerja makin banyak kot. hehe. Tapi sempat jugak aku mengadap belog bagai.


Berbalik pada cerita...


Aku ada terbaca benda alah ni dekat FB tempoh hari. Tapi tak rasa nak share pun. Tapi hari ni terbaca balik dekat belog Ummi to 3 Nur's. Yang mana satukah elemen kehidupan yang berkaitan dengan anda?

a) Tanah - anak pertama, kelima, kesembilan.
b) Air - kedua, keenam, kesepuluh. *INI AKU*
c) Api - ketiga, ketujuh, kesebelas
d) Angin- keempat, kelapan, keduabelas

WANITA BERUNSUR TANAH
1) Merendah diri,serta hormat dan patuh, setia serta rela berkorban.
2) Tidak cerewet, tidak meninggi diri, tidak sombong dan bukan seorang pemarah
3) Tenang diri, aman, dan memberi sokongan.
4) Tidak suka membantah atau membangkang
5) Berwatak manis, lemah lembut, bersih dan sentiasa menjaga kecantikan

WANITA BERUNSUR AIR
1) Menghidupkan hati pasangan dan pemberi semangat.
2) Mengambil berat
3) Hatinya bersih dan boleh membahagiakan pasangan
4) Menenangkan pasangan.
5) Sangat romantis
6) Mudah menangis

WANITA BERUNSUR API
1) Cintanya sentiasa hangat dan memberahikan
2) Cergas, cepat dlm gerak geri dan tangkas menguruskan rumah tangga.
3) Penasihat yang baik
4) Pandai dan cekap mengurus rumahtangga
5) Pandai menghias diri agar kelihatan cantik selalu
6) Berwaspada selalu

WANITA BERUNSUR ANGIN
1) Lemah lembut dan menenangkan
2) Pandai bermain kata dan memujuk rayu
3) Sopan santun dan berbudi pekerti mulia
4) Bijak mewujudkan suasana selesa.
5) Hati yang cepat berubah ubah


* Yang wanita berunsur air tu, then item number 6 sangat lah betul kena pada aku. hihi. Tapi kan, kalau dia anak yang ketigabelas ke, keempat belas ke, kelima belas ke. Camno nak jawab soalan nih? :P

Comments

LadyBird said…
Lady anak kelima :

WANITA BERUNSUR TANAH
1) Merendah diri,serta hormat dan patuh, setia serta rela berkorban.
2) Tidak cerewet, tidak meninggi diri, tidak sombong dan bukan seorang pemarah
3) Tenang diri, aman, dan memberi sokongan.
4) Tidak suka membantah atau membangkang
5) Berwatak manis, lemah lembut, bersih dan sentiasa menjaga kecantikan

tp.. mcm salah.. huhuhu
puanstoberi said…
Akak pun cam Ladybird kat atas ni.
Pun sama gak mcm dia - cam salah ja. Lebih byk ke api aku nih. Muahhaa.

Kiraan seterusnya NIta, pusing kan je balik. :)
Teratak pena said…
he...he...he... Cik Siti tergolong dalam tanah....
mrs kayrul said…
kayrul anak ketiga..unsur api tapi tak sama langsung ciri tue...hehehe
YouSOF said…
<< Berunsur AIR..


Semoga menjadi lebih tabah dan cekal ye Cik Nita.. ;)
nita kak ita unsur api tu,anak ke 3..tak ada persamaan pun yg no 5 tu,tak kena langsung pun..ikut dan kak ita aje...saja lah kan suka2..he..he
ghost said…
aku anak ketiga dan lelaki.aku tak pasti kalau aku seorang yang hampir sama dengan elemen seorang wanita.haha.tapi aku rasa aku boleh jadi penasihat yang baik.
Zana Adieyza said…
akk anak ke 5.. kiranya berunsurkan tanah.. sama la dgn kekda yer.. hihihi

tp drpd 5 ciri tu, rasanya ada 1 yg x kena dgn diri akk.. hehehehe

Popular posts from this blog

Teka-teki dan Jawapan

Pantun dua kerat 30

Selesai SUMASA