Ustaz Safuan kini di hatikuuu...


Assalamualaikum.

Jam 6.33 petang tapi aku duk dalam opis lagi. Sambil buat kerja, sambil jugak nak update cerita pasal buah hati aku yang terbaru. Jangan jeles! :D

Kenalkah anda dengan Ustaz Safuan? Kalau anda jawab YA, ini maknanya magrib-magrib anda menonton televisyen yeee. (Aku la tu orangnya). Kalau tak kenal, petang nanti bukak tv9 pukul 7.30 pm. Hari-hari bukak dari Isnin sampai Jumaat. Comfirm akan muncul Ustaz Safuan yang jadi idaman hati aku baru-baru ni. Ini makanya aku sudah berpaling tadah dengan Ally Iskandar. Keh keh keh.


Ustaz Safuan yang dalam cerita “Mahir Jawi” untuk rancangan kanak-kanak tu. Mula-mula aku macam tak berkenan aje, tapi disebabkan aku kan tak dapat tv3. Jadi tv9 lah pilihan di hati. Tu jadik asyik tengok cerita-cerita dakwah je. Tak payah susah-susah nak dengar ceramah agama kat masjid dah. Bak kata ustaz sapa tah nama dalam rancangan “Tanyalah ustaz” pagi semalam. Sebab tv9 kan memang banyak rancangan yang Islamic.


Bermacam-macam segmen dalam cerita Mahir jawi ni. Segmen yang paling aku suka, segmen berkaraoke. Karaoke dengan lirik lagu tulisan jawi. Unik dan best! Ustaz Safuan ni kalau nyanyi keras je suara dia. Malu-malu. Ai suka tawww :D haha.


Ustaz Safuan ni dah kahwen ke eh? Aku pun tak pernah tau biodata dia camne. Tapi kalau ustaz Safuan single, ehemm! Anita pun single lah ustaz. Ekeke. Ustaz memang tak hingin dia kalau nengok aku yang tak ada gaya ustajah pilhan.


p.s: Tertunggu-tunggu rancangan Mencari Ustazah pilihan tu. Bila start eh? Kot tetiba korang tengok ada muka cam aku ke. Hihi. Memang perasannnn.

Comments

ala..umh sewa takde tb.waa..

eh,ustzh plhn dh start..

dh 2 org kuar lau xsilap..
sarah mohamad said…
pernah jugak tengok tapi tak pernah amik tahu punggg hehehe sekarang kena tercongok depan tv lah pasni .. hehhee
ohhh..tak pernah tengok pun..ustaz ne....tv9..tak tengok pun...
YouSOF said…
Tak rugi tak dapat TV3, cuma RUGI je.. ;P


Tak pernah tengok lagi ustaz ni kat TV.

Ustajah kayak kue dah boleh cari calon suami, elok sanngat dah. (tak pandai nak buat ayat jawa fully hehe)

Popular posts from this blog

Teka-teki dan Jawapan

Pantun dua kerat 30

Selesai SUMASA