Corat-Coret Kenduri: The Kenduri Day!

Assalamualaikum.


Ini part last cerita pasal kenduri.


Penat dah korang ye menatap wajah-wajah kesayangan hamba di sini. Ke macam dah nak muntah sebab banyak benar gambarnya. :P Janganlah begitu ye, layan kan aje. (sebab kan daku dah cakap, daku tak create album untuk majlis kawen kakak ku ini di FB. Aku cuma nak abadikan dalam belog ini saja.)


Picca pun tonggang terbalik tah mana-mana tak ikut sususan. Sebab aku pun pening sebenarnya nak edit satu-satu. :p


.kakak-kakak yang datang dari KL.


.main suap-suap yee.


.tabur gula-gula acara wajib.



.sanding luar rumah.



.control ayu letuw.



.with paksue from somalia. HAHA



. baju pengantin cantik.



. berarak keluar.



. xtau nak describe apa.



.setting meja makan pengantin.



.dania dengan ayahanda Somalia.


.anak buah yang keletah.



. bersama kakak sulung.



.cousin apish yang membantu.



.muka tepung gomak baru lepas mekap. mekap x cair lagi.



. balance orang yang rewang after kenduri.



. before pakai baju cantik-cantik.



. uncle Joe with kepala lembu.



. masak gulai kawah.



. upacara memotong daging.



. anak sahabat.



. the abang ipar basuh pinggan.


. konon aku yang rajin!.



. hadiah-hadiah cabutan bertuah.



. malam hari, acara bukak hadiah.



.macik baru kahwen.



.ipar duai mak & bapak.



. ecewahh <3.



.potrait pengantin dengan mak & ayah.



. motif.?


cousin jugak.



. pakcik Topa.



. Cousin Rifdi.



.cousin Amer.



.adik-adik ayah. orang kuat!



.karaoke itu perlu.



.kenit.


.tuan karaoke.


.si gadis pintu gerbang.



.adik-adik perempuan yang di bawahku.

anak ke 7,8 &9


Lastly! Picca beramai-ramai. (tak lengkap)

Wehhuuuuuuu!


Itu yang keluar kat otak aku sekarang. Rasa cam lega siapkan entry ni. Juga lega sebab dah habis kenduri. Alhamdulillah. Menunggu tahun depan pulak untuk majlis kenduri kahwin adik aku. Katanya bakal bertema merah menyala. Ha, merah-merah pulak lah lepas ni kami.


Juga nak ucapkan takziah untuk kakak aku ni, hari isnin lepas 21hb 11 2011 peroleh berita yang mendukacitakan sebab kakak aku ni keguguran. :(


Ekceli, masa dia sanding tengah pregnan lah 20/11/2011 tu. (dia nikah raya hari tu kalau siapa yang tak tau, majlis sanding buat lewat sikit). Pagi before sanding tu sempat pegi klinik sebab bleeding sikit. Ingatkan tak ada effect pape bila dah cek klinik. Tapi sedih lah to know that! Sebab anak buah yang ke 7 ni tak sempat bersua muka.


Takziah sekali lagi. Simpan baby tu dan jumpa di pintu Syurga InsyaAllah. Masa type entry ni kakak aku ni still kat hospital lagi. So kena berpantang lah ye. Tapi berapa lama eh? Risau sebab majlis bertandang ahad ni sebelah pengantin lelaki. Risau jugak kalau kakak aku tak sihat lagi.


Wassalam.


***


Comments

syiok tgk gmbr..

takziah utk akk alami keguguran..

takpe,ade rezeki t..
Zana Adieyza said…
pengantin sgt cantik.. sweet jer majlis kahwin ni..

takziah yer untuk kakak nita.. insyaAllah ada rezeki lagi nnti..
AnaAnne said…
salam takziah u kak simah....sedih aku dengar...tapi yang menggembirakan ko nampak kurus sikit!!!
Myra Arshad said…
terangnya mak ngaaaahhh >.<

Popular posts from this blog

Teka-teki dan Jawapan

Pantun dua kerat 30

Selesai SUMASA