Misteri Anak Patung Menangis!

Assalamualaikum.


Tadi cerita sedih-sedih yang memang menyampah nak baca. Sekarang meh baca cerita agak seram lah bagi aku. Seram 101%! Berbalik cerita yang berlaku kat kampung jugak.

Alkisahnya...


Kakak aku masa kahwen aritu, ada dapat hadiah daripada anak murid dia. Then adalah dapat hadiah anak patung seramik, ada 4 ketul seramik comel-comel. Salah satunya yang comel dapat anak kucing. Sapa yang suka kucing memang akan berkata alahaiii comelnyeeeeew. Sebab aku bukan penggemar kucing. Aku cuma cakap eh dapat anak kucing yer. So rasa biasa-biasa ajelah. hehe

Then di pendekkan kisah. (kisah-kisah misteri yang perlu dilindungi)

Diarahkan lah adik yang bawah aku ni untuk pecah-pecahkan anak patung tu. Yang ajaibnya bila adik aku baling tu, tak nak pulak pecah patung tu. Secara logik, benda seramik camtu kalau jatuh memang senang nak berderai kan. Jadinya adik aku ambik lah hammer ketuk anak patung tu.


Tiba-tiba.


Anak patung tu menangis dan menjerit. MasyaAllah. Walaupun dah dengar patung tu jerit, adik aku tetap lagi pecahkan patung tu sambil selawat dan baca apa-apa yang patut. Lepas tu barulah adik aku ni terus berlari-larian dengan keadaan menangis jugak lah dia sebab terkejut. Sebab waktu kejadian dalam area lepas asar. Bukan malam ye.


Aku tanya adik aku camne suara tu, dia kata suara perempuan. Hurm. Mungkin sebenarnya, ada penunggu yang duduk dalam tu. Yeke?


Wallahualam.

Bayangkan lah, patung comel-comel camni boleh nangis sendiri. Tak sangggggupppp!


***

Comments

Unknown said…
cerita tak habis ni.. apa yg dibuat kpd patung tu.?? dibuang ke di tanam ker???
Cik Anita said…
@kakyong

eh lupa nak tambah, rasanya tak buang pun..duk biar je kat belakang rumah.. sebab adik terus lari masuk rumah.. kena tanam eh??
nita seramnya...siang-siang pun berani dia...kalu kak ita pun cabut lari serammmmmmmmm ne...
aik..ntah2 mmg ada suara kot..

dh check bhgian dlm?
salam Anita..seram lak k.atie baca citer nih!
puanstoberi said…
eh. Ko bia bena ni Nita.
Seram lak akak dibuatnya ha.
Campak kan je ke laut.. takut ah..
Teratak pena said…
tak ada kena kacau ke lepas tu?
dila said…
betol ker.....................seram cek oi......gile r....real kot...tetibe x nak tido ngn teddy bear dah mlm....
Cik Da said…
ada penjaga kot...
Cik Anita said…
@anitadiana

hehe!

bukan akak je~ Nita pun sama lah.. huis..seram!!!
Cik Anita said…
@nuyui a.k.a miss YUI

eh yui,
xla..mmg x ada yg muzik2 punya...
Cik Anita said…
@??azatiesayang ??

itulah..
xleh tdur kalau teringat!
Cik Anita said…
@PUANSTOBERI

campak laut? ada ha tu kat belakang rumah..akak datang lah campakkan~ x berani nak pegang,,,
Cik Anita said…
@Bayu Kenangan

alhamdulillah tak..harap2nya x la..
Cik Anita said…
@dila

hahaha.
tau xpe!cam cerita tipu je. tp real kot.. huh
Cik Anita said…
@Aida78

penjaga yg x nampak kot..
Nurul Yaqeen said…
ety, meremang la baca..
atukoinieysidia said…
takut....brr saya ada anak patng winnie the pooh tau..saya pernah baling 2 dia kat adik saya huhu

Popular posts from this blog

Teka-teki dan Jawapan

Pantun dua kerat 30

Selesai SUMASA