Hari Keluarga Generasi Embah Gedi & Embah Cilik 2011

Assalamualaikum.


25 December 2011 hari tu, alkisahnya family sebelah mak ada buat 'Hari Keluarga' yang sangat lah meriah and the best. Hari keluarga ni kiranya akan jadi aktiviti wajib setiap tahun ikut giliran pangkat dari Pakcik yang sulung seterusnya yang bongsu. Tahun lepas buat kat Pahang. Aku tak update kat belog rasanya. Tahun ni buat kat DE RIMBUN INN Sekincan, Selangor. Turn family aku dalam 2 ke 3 tahun lagi InsyaAllah.

Aku sebenarnya dah berjuta kali lalu kawasan Sekincan ni, tapi enggak pernah tau ada kawasan rehat secantik ini. Sedih seungguh. Meh aku nak perkenalkan tempat ni kat korang. So far, kawasan dia sangat damai and tenang. Sebab dekat dengan kawasan pantai. Cumanya banyak nyamuk tu usah dikata lah.


.kawasan makan dia. (5 bintang)




.pintu masuk dan ofis. (4 bintang)


.bilik tidur vip. (3 bintang sebab tak ada aircond)

..bilik tidur ala-ala hostel. (2 bintang sebab kurang selesa then kongsi wash room)


.side view yang dalam parit banyak ikan. (3 bintang setengah)


Camne? Ada oke enggak?

Kawasan tempat De Rimbun ni tak lah besar mana pun. Lari-lari dalam tu 10 ke 15 minit habis dah pusing. Tapi so far, kawasan dia pada sapa-sapa yang nak merasa hidup kat kampung, boleh lah cuba hidup kat sini. Tapi pada yang dah biasa hidup kat kampung, mungkin rasa eh biasa-biasa aje dong.


Jugak tempat ni kebiasaannya menjadi tempat untuk kem-kem bagi student dan juga penjawat awam. Kira tempt yang sesuai untuk riadah beramai-ramai dan beronok-ronok. Untuk berdua je macam tempat hotel Hilton tu, aku rasa cam kurang sesuai.


Aktiviti kitorang masa petang tu, pertandingan mancing. Lebih kurang camtu lah. Pertandingan tak tanding sangat lah. Sebab mancing pun guna batang pelepah sawit, ada gak yang guna batang buluh then ada yang guna batang mop! HAHA. Lawak sungguh. Tapi dapat ikan ye. Ikan tak besar pun, kecik-kecik aje.

Jadual Aktivit Hari keluarga:



Hari pertama:


Petang = Pendaftaran + Aktiviti memancing + Minum petang.


Malam = Solat jemaah + makan malam + ucapan & penyampaian hadiah/cenderahati + minum malam + meeting keluarga (hanya pada keluarga induk) + tidur.



Hari kedua:


Sarapan pagi + riadah & futsal + aktiviti bergambar di pantai + salam berselawat dan pulang ke kampung halaman masing-masing.



Aktiviti yang ringkas sebenarnya, tapi padat dengan hubungan kekeluargaan dan kasih sayang. ecewah. Jugak dalam budget yang sederhana. Paham jelah, nak buat banyak-banyak aktiviti kang tak cukup duit bagai.


Meh layan picca lagi. Picca masa hari kejadian. Tapi picca tonggang langgang, berjam weyh aku update belog saja hari ni. Adoi.




.duta De Rimbun Inn cik Anita. (5 bintang model dia) hihi




.last posing, semua yang hadir pada hari keluarga itu.


.aku menjadi pembantu juru acara malam itu.



.acara terakhir salam sambil berselawat sebelum pulang.
.aku pun dapat anak ikan. hee. :D



.ikan yang paling besar. tapi bukan juara.

.ikan kedua besar.

.gelagat masa mancing.



.merenung masa depan di pantai. :D


.nice view.


.ai pun dapat hadiah ye. suka! :p


.bondaku dapat hamper besar.


.dalam dewan aktiviti malam.

ucapan setiap adik beradik mak yang syahdu.

dapat hadiah setiap family.

.para ipar duai.


.adik beradik emak.
.emak anak keempat dari kanan.
.ini ikut urutan adik beradik emak.


.aktiviti last. futsal.


.pom-pom gurl saja. nak main memang malas.


.ayuh sepak bola.


.kat padang futsal ni boleh buat acara sukaneka.


Eh, habis sudah.


Alhamdulillah rasa berbaloi-baloi join aktiviti keluarga camni. Mulanya aku merajuk tak nak pergi sebab kes yang dorang makan tak ajak aku tu. hehe. Thanks jugak kat bondaku sebab support bayar penginapan untuk aku. Sungguh bertuah aku ni kan. Dah kerja pun mintak mak bayarkan. Paham jelah akhir bulan.


Dan pada kalian yang rasa cam nak buat aktiviti family kat sini, aku syorkan jugak lah. Best dan sangat tenang tempat dia. Tak rugi kalau kita hidup rukun dan damai dengan ahli keluarga sendiri.




Ada apa lagi eh yang tak lengkap aku bagitau. Kalau ada apa-apa nak tanya, boleh lah tanya. :)




***





Comments

beshnya ada aktiviti keluarga camni..

suke3..
Marlina Mohtar said…
seronoknya....kami pon dah lama tak buat aktiviti macam nil. Rindu nak buat huhu..
suri said…
wah ada ikan yg best heee,bt bakar sedap gak heeee
Chekgu Azrine said…
nampak sangat happening... :-)
Juliet_iRa~" said…
wahh nmpk seronok wpon tempat tu mcm kurang sikit..heee :)

janji meriah..
bestnya nita ...family kak ita ciput pun susah ...ne..meriahnya...

Popular posts from this blog

Teka-teki dan Jawapan

Pantun dua kerat 30

Selesai SUMASA