I love teaching! :)

Assalamualaikum dan selamat hari Isnin.

Hari isnin yang selalu blues pada mereka-mereka yang bekerja!

Tapi aku enggak blues mana pun. Cumanya sampai opis je pagi tadi, duduk-duduk sembang je terus bincang perihal dan kerenah student. Macam-macam gelagat lah hai. Apatah lagi mengajar orang luar. Yang sangatlah berbeza bahasa, budaya dan cara. Fuhhh.

Kalian tahu kan? daku mengajar foreigner. Mengajar mereka dalam kalangan orang-orang Nigeria. Tahap pendidikan dorang berbeza. Sangat berbeza! Umur apatah lagi. Aku ni muda belia, tapi mereka tu berumur-umur belaka. Dugaan. Paham tak dugaan tu cemana?
So nak tak nak, kami terus lah cakap "I LOVE TEACHING' berulang kali. Sampai lah ke petang ni dalam kepala otak aku terus sebut benda yang sama. Kelas pagi tadi so aku enjoykan sajaaaa walaupun yang datang cuma beberapa ketul saja. Sabor jelah.

Sekali lagi aku nak cakap! ''i love teaching"... :)
Ikhlas,
Anita.

Comments

bagusnya lah nita ne....teruskan lah mengajar..walaupun studen dah tua-tua..he..he
bgsu ada lect cam nita ni..hihi.

Popular posts from this blog

Teka-teki dan Jawapan

Pantun dua kerat 30

Selesai SUMASA