2.5 juta rakyat Malaysia masih hidup membujang?

Assalamualaikum.

"2.5 juta rakyat Malaysia masih hidup bujang..." sumber - sini

Rasanya kalau yang baca paper pagi-pagi hari, memang akan tau pasal topik yang aku rasa a bit hangat. Aku ada post benda alah ni kat FB, rata-rata yang komen dan like memang orang bujang belaka & lelaki. Sebab terasa hati ke apa? Lagi-lagi penyumbang dia 60.4% is kaum lelaki, selebihnya kaum hawa.

Agak-agak kenapa lambat?

Reason aku cuma satu je, sistem pendidikan kita. Yerlah, habis belajar pun rata-rata dalam umur 23 tahun. Lepas tu nak tunggu konvo dah berbulan, nak dapat kerja yang betul-betul kukuh untuk kumpul duit lagi. Paling-paling 2 ke 3 tahun baru dapat kumpul duit. Sebelum kahwin kena dulu berbakti pada mak ayah kan?

Nak kahwin bukan murah yer sekarang. Aku tak taulah fakta dari mana aku dapat ni, tapi minima duit hantaran sekarang is 10 ribu hokey! Memang pitam jejaka-jejaka di luar sana. Tapi apakan daya, macam-macam mana pun kenduri tetap nak kenduri. Nak jugak kan merasa pakai baju cecantik? 

Eh? Apa ke melalut aku ni.

Maka dengan bangganya mengakui, bahawa aku juga penyumbang kepada peratus di atas itu. Yeehaaa!


Ikhlas,
Anita.


Comments

Izwa Kamaruddin said…
sb kos hidup dh tinggi...
yui juga slh seorangya..muahaha.
Cik Anita said…
@:: Mrs.Eady ::

yeahh.

itu memang sangat diakui!!
Cik Anita said…
@nuyui a.k.a miss YUI

haha.

kira oke apa kan jadi kebanggaan negara.

muahaha :P
betul-betul nita kos sekarang semakin mahal..wajib lah kos tu semua naik..........
kos hidup pon mempengaruhi juga...:D
puanstoberi said…
akak pun lagi lmbt kawen nita.. umo 29 youuu.... tuwanya la haiii... :(
Cik Anita said…
@anitadiana

ha memang pun! bukan lah suka2 nak naikkan hantaran.. so jejaka di luar sana kena memahami1 ekeke
Cik Anita said…
@PUANSTOBERI

EH YE?

Xla..tua ke muda itu cuma angka!!
hee.

Hati kita ni yang penting. Cemana pun Kak Reen is the best lah!

Popular posts from this blog

Teka-teki dan Jawapan

Pantun dua kerat 30

Selesai SUMASA