Hari 27 - Makanan dan minuman kegemaran anda

Assalamualaikum.

Teruskan lagi 30 hari cabaran nih! Sampai hari ke 27 dah. Lagi 3 hari lagi nak habis. Fuhhhh. Tak menyempat nak taip entry. Kelas pagi petang sekarang. Rasa macam terkejar-kejar. Kalau duk nak menatap belog je rasa cam rugi masa sebab tengah banyak kerja. Kan? T_T  Tapi kalau tak ada entry baru, cam tak syok lah pulak. Sebab BE tengah ada 4 ketul sekarang ni aktif! 

Oke lah, makanan kegemaran & minuman kegemaran?

Macam buat biodata budak-budak zaman dulu harus ada benda kegemaran bagai nih. Nostalgic sungguh. Oke makanan kegemaran, macam-macam aku suka sebenarnya. Almaklumlah makhluk pemakan. Tapi sebenarnya juga, aku suka pada makan-makanan yang berasaskan seafood! Lagi-lagi kalau ada sotong, udang, kerang dan seangkatan dengannya. Tak kisah lah, sup seafood ke, tomyam seafood ke, nasik goreng seafood ke. Cumanya aku bit allergic akan gatal-gatal plus resdung. Tapi aku makan jugak. Degil aku ni.

kredit google

Then minuman kegemaran is sudah semestinya KOPI O AIS! Serius suka yang amat suka. Tiap kali pergi kedai minum, memang benda alah ni lah aku oder. Sampaikan Mr. N aku pun pelik. Taste orang tua katanya. Eh bukan kopi o ais saja, kopi o panas pun aku suka! cicah dengan roti ke, biskut ke. Nyummmy!

kredit google

Sekian terima kasih. =)

Ikhlas,
Anita.

Comments

Salam Anita..xpernah lak cuba kopi O ais ni,biasa k.atie order tea ais/air buah-buahan jer.
nanti nk try lar..sedap tak?
puanstoberi said…
akak sukaaaa seafood... eh.. tetiba tingat bagan lalang. aaaa.... haih..seme tpt la aku nak pi pun kan.. cehhh!
Teratak pena said…
sea food kalau bakar memang sedap...
pastu layan air tembikai laici
tang makanan tu yui suka..hihi.
suka juga seefood tu..kopi tu sekali sekala ok ...
Cik Anita said…
@♥♥azatiesayang ♥♥

boleh dah cuba kak Atie. serius saya suka..tu sedap..hehe. tapi ada gak kawan saya yang takleh terima, dia kata pahit. hee
Cik Anita said…
@PUANSTOBERI

saya suka jugaaa! hee. Bagan lalang? ala.. Nita tak pernah ke sana lagi.. nak jugak cuba nih..
Cik Anita said…
@Bayu Kenangan

sotong bakar! yeayy.. tu memang fevret Nita tu.. plus air tembikai laici akak buatkan, lagi sedap Nita makan. hee
Cik Anita said…
@nuyui a.k.a miss YUI

tengok badan lah kan, kita ni memang semedang suka bab makan. haha
Cik Anita said…
@anitadiana

hehe. kalau Nita kopi hari2.. :P

Popular posts from this blog

Teka-teki dan Jawapan

Pantun dua kerat 30

Selesai SUMASA