Makan-makan 'pecal' & sahabat.

Assalamualaikum.

-Iklan dulu muka si gadis ayuuu-

.3 serangkai dalam opis yang tak pernah pisah.

Ini cerita minggu lepas juga sebenarnya. Hari yang sama waktu makan-makan bihun + nasik lemak masa sarapan. Aku ada cerita kat entry INI. Then bila tiba tengahari, maka bekerjasama lah kami memakan-makan pecal bersama. Pecal yang aku bawak dari kampung, tinggal bancuh dan makan saja dong.

Mak aku yang buat. Aku mana pandai sangat nak buat. Aku pandai makan aje. Makan dan besarkan badan. 

 
kan? aku dah cakap dah aku makin besaq! kan?

Miss Marina yang sangat banyak cakapnya. :P

Pengantin to be. Akak yang comel sangat-sangat!

the bahan-bahan.

Disebabkan ada sorang kawan aku ni suka makan sayur segar, maka makanlah aku pecal dengan tomato! Tak pernah di buat orang. Tapi rasa dia sedap. Aku suka. Lain dari lain. Pecal ni mungkin sedap pada mereka yang suka makan sayur lah. Kalau tak suka tu, agak garu-garu kepala lah kot nak makan.

Korang SUKA enggak?

 Pecal yang a bit pucat takde sayur hijau. Hanya ada tauhu, bihun, tauge, timun & tomato.

p/s Makan itu memang best! =) Dan sekali lagi lupa nak ambik rupa makanan yang dah siap. So tak ada final rupa pecal tu cemano.

Ikhlas,
Anita.

Comments

suka pecal gak! bak skit!
sarah mohamad said…
Wahhh happynya kalau time makan yek :D
puanstoberi said…
akak tak suka sayo, jadi kalo pecal tu akak makan tauhu je. hihi.. aci tak?? :D
Cik Da said…
sedapnya pecal...yumeee
Cik Anita said…
@sarah mohamad

yaaa! tang makan lah yg the best. apa pun jadi Happy jer. :p
Cik Anita said…
@PUANSTOBERI

lah. yeke??? ishk3.. tak aci!! haha. boleh je, tarahall.. makan dengan bihun pun sedap..
Cik Anita said…
@Aida78

pecal memang sedap! jum makan sesama. hehe
sedapnya nita..kak ita suka makan pecal ada satu makcik ne..jual kat pasar malam..sekarang lama tak berniaga...bulan puasa selalu beli..
salam anita..sedap tu mkn pecal ngan sayur mayurnya.
K.atie xpandai sgt cakap jawa...tp boleh lah & paham apa yg org jawa cakap.Tk blh la org jawa nk ngutuk2 k.atie :D
suri said…
ni mjlis perpisah ker apa heee

Popular posts from this blog

Teka-teki dan Jawapan

Pantun dua kerat 30

Selesai SUMASA