Segmen masakan : Menu orang Bujang

Assalamualaikum...

Lama gila aku tak update pasal makan-makan air tangan aku. Bukan tak masak, masak sebenarnya. Cuma tak terambik gambar. Macam biasalah, dah kenyang lepas tu baru ingat. Lagipun bukan menu yang best pun. Menu simple aje dong. Orang bujang lah katakan.

Dahla simple aku masak, plus tak sedap lagi. Memang tak terliur pun korang tengok apa menu aku nih. Hehe. Tapi aku memang akan masak sayur! Itu memang wajib. Sebab aku rasa tak lengkap hidup ni kalau makan tak bersayur. Then sayur yang aku masak, biasanya masak air (bening).

Macam di bawah ini.... tadda...

 ayam goreng tepung + sayur petola + nasik putih + kicap + air sirap + tv


Sekian dari chef tak mahir. Eh ada cili potong sebenarnya, dalam sayur tu. So aku makan, aku gigit-gigit dan telan cili tu untuk rasa pedas-pedas.


Ikhlas,
Anita.

Comments

man yusoef said…
kalau lapar..nasi putih + telur goreng + kicap pon rasa sedap..ahah
eima said…
aku lagi bujang ..... klu anak besar tak mo mkn nasi ...apaknye pun sama .... aku masak sayur sawi air ...pastu masak nasi ... bubuh kuah byk dlm mangkuk nasi ...mkn .. tak de lauk pun tak pe ...sedap
puanstoberi said…
eh, camni pun sodap per..

Eh..awak pakai putih tu je.. patut pakai pinggan mahal2 nih.. hihi *merujuk entry Fasha Sandha dan pinggannya kat blog akak. Hihi*
ok lah nita..sedap lah tu...
Unknown said…
tu botol kicap ye??memang makan nasik kena ada kiap ye??heheheh
Marlina Mohtar said…
biasanya yang simple itulah yang sedap :)
Cik Da said…
boleh lah 2...dah buleh kawen dah ni ikikiki....tapi sis x lengkap kalu x da sambal huhuhuhu....
Cik Anita said…
@nuyui a.k.a miss YUI

better eh? ke better sebab jimat? hee
Cik Anita said…
@man yusoef

yeee! setuju!! plus jumat gak tu. muahaha
Cik Anita said…
@eintan nurfuzie

alamak. takkan makan nasik kosong je? tak best la gituuu..huhuh
Cik Anita said…
@eima

tu dah cam lauk diet dah tu..hehe kan?
Cik Anita said…
@PUANSTOBERI

ahaha. sebut pasal pinggan mangkok fasha sanda, cam nak tergelak pun ada.. ada gak masa nak type entry ni, nak ajuk2 ayat org kata fasha tu. tp cam alamak..tak naklah..hehehehe
Cik Anita said…
@anitadiana

boleh lah, sbb malas kan..hee
Cik Anita said…
@Princess Solehah

maybe sebab plus lapar! heee
Cik Anita said…
@Aida78

alamak.. kawin?? belom lah.. tak ready lagi.. hee

Popular posts from this blog

Teka-teki dan Jawapan

Pantun dua kerat 30

Selesai SUMASA