Akhirnya sahabat baikku CIK ANA bertunang!

Assalamualaikum.

Ini cerita minggu lepas sebenarnya. Aku ke Johor buat pertama kali dalam hidup aku. Percaya tak? Dalam usia aku yang dah 20++ ni aku tak pernah menjejak bumi Johor. Cerita sedih kan? T_T  Almaklumlah, tak ada sedara mara kat sini. So tak ada arah tuju yang aku nak buat kat sini. Kebetulan kawan aku ni tunang, maka berhempas pulas lah aku mencari idea camne nak datang sini.

Memula sibuk nak naik bas bagai. Tapi, sampai lah kami ke sana dengan kereta hijau aku tu. Perjalanan yang agak panjang aku rasa.

selamat datang ke 'Kampung Tenang'. Akhirnya!

Apa pun, TAHNIAH untuk cik akak NORHANA MAHAT! Dah jadi tunangan orang dah, jangan garang-garang sangat. Ehhh? Kawan aku ni memang dia a bit garang orangnya. Tapi baik. Tidak diragui tentang itu.

love you cik Ana. <3


Kalau ada yang tak tau, Ana ni merupakan roomate aku masa  study kat UPM before this. Plus bestfriend yang sangat memahami. Sangat! Tipulah kalau tak pernah masam muka or gaduh ke apa kan? cumanya selesaikan semua prob tu dengan cara profesional. Apa pun kawan tetap kawan.

.posing dalam bilik pengantin.

Sibuk lah hai si kawan ni mengadu hiasan bilik dia tak cantik. Yeke nampak tak cantik? Tapi okey je aku tengok. Kan? Simple and nice itu lagi penting.

cik ekin. cik anita. cik eei. cik azie. cik ana.

Eh lupa nak cakap, ekceli aku gerak Jumaat petang dari Gombak. Tapi kat mrr2 jem gila. Aku gerak pukul 6, pukul 8 baru nak sampai Serdang. Tekanan sungguh 2 jam nak ke UPM. Sebab nak ambik kawan aku cik Azie & Cik Ekin.

Lepas tu dalam pukul 9 lebih gerak ke Tol Air Keroh, kat sana ada yang tunggu kami. Adik kepada kawan yang tunang ni, Ika. Sampai tol Air Keroh tu jer, dah nak pukul 11 malam. Dengan perut aku yang lapar berkeroncong. Pulak dapat makan sup & laksa yang tak sedap. Tak sedap pun habis jugak.

Seterusnya... gerak lepas tu dalam 11.40 malam  dah nak pukul 12 malam. Teruskan perjalanan lagi dengan kelam malam yang gelap gelita, sampai dalam kul 2 pagi. Fuhhhh. Akhirnya! Sampai sana jer bukan tidur, penuhkan malam dengan gosips sebab dah hampir berbulan tak jumpa. 

Alamak panjangnya cerita aku, then dipendekkan cerita. Esok harinya lepas habis je majlis tunang, kami gerak ke Melaka. Yeayyy! Holiday ke Melaka yang tak plan sangat pun. Tapi best.

tema zaman sekarang, outdoor mesti ada...


Oke nantikan entry aku yang kemudian pasal percutian  ke Melaka yang banyak sangat ragam. Nantikan hokey.  

Sekali lagi, Tahniah buat beliau dan pasangan yang dijadualkan akan kahwin akhir tahun ni. Hope semua rancangan akan berjalan lancar! Lepas ni kalau majlis kahwin dia, aku tak ke Johor kot. Aku pergi Melaka je belah pihak pengantin lelaki jer. HEHE. Dekat sikittttt.
 

Ikhlas,
Anita.

Comments

thniah kwn dah jd tunangan org..
eima said…
wahhh akhirnya sampai jugak kan...aku JB pun tak penah jejak lagi ..sian kan .. wlupun kg laki aku kat johor tp aku tak pegi punnnn
Teratak pena said…
ini kg tenang kat segamat ke?
si empunya diri said…
thankz a lot oh my best friend...tak lupe jugak pada azie,ckin, n sikecik ee...sayang korng sume....sampai jugak umah aku...sume slot besame korng buat aku tak kering gusi...tapi paling tak best aku tak pat ikut g holiday...nk ikut ok!!..hehehhe...love u!!!
tahniah ana..comel aje tengok...
Myra Arshad said…
yes. lepas ni giliran akak pulak ye ;p
Cik Anita said…
@nuyui a.k.a miss YUI

kawan dah..turn saya pulak bila lah ni..hee
Cik Anita said…
@eima

lah yerke? tapi xpe..sama lah kita..daku pun x pernah sampai JB lagi..muahaha
Cik Anita said…
@Bayu Kenangan

aah kak! kampung akak eh?
Cik Anita said…
@si empunya diri

hai cik empunya diri.. cik ana tersayang! itulah dia..akhirnyaaaa...setelah bersusah payah ke sana, sampai jugak ke teratak indah kamu tuhhhh... macam tak caya jer. kang time aku, jangan tak datang pulak!!!!
Cik Anita said…
@anitadiana

cik Ana ni memang comel orangnya..untung lah sapa yg dapat..hehe
Cik Anita said…
@Myra Arshad (:

leps akak! lepas tu Myra!! kan?' :D
dila vincci said…
baru ari ni tgk gmba ana tunang...weeeee.....comell

Popular posts from this blog

Teka-teki dan Jawapan

Pantun dua kerat 30

Selesai SUMASA