Baju tersayang & kegemaran KOYAK!

T_T

Assalamualaikum.

Ha tengok tu, aku nangis dulu baru nak bagi salam kan. Meh sini tolong lapkan hingus aku plus air mata yang merembes-rembes pagi nih. Uwaaaa.

Kalau ada sesiapa yang ingat, aku pernah beli kain baju online. Kalau ingat yang warna hitam then ada bunga-bunga pink tu. Konon nak pakai konvo tahun lepas. Serius tu antara baju fevret aku. Aku amat jarang nak pakai. Sebab tak nak baju tu cepat lusuh. Kalau tak ingat or tak tau, baju yang INI dan entry INI.

Aku tak taulah ke aku ni pengganas antarabangsa, baju kurung aku boleh terkoyak dengan jayanya. Nak dipendekkan cerita, before tidur malam. Aku memang akan iron baju dengan tudung bagai. Sebab kalau bangun pagi dah senang dah tak payah kalut-kalut bagai.

Pagi tadi ni, aku dah siap mekap bagai, lepas tu pakai baju kurung moden ni cam susah sikit. Sebab dia ngam-ngam plus zip kat belakang. Kurung moden kan memang camtu. Lepas tu terkial-kial lah aku nak zip baju aku ni tang belakang. Tangan dahla tak sampai. Tapi aku usahakan, biasanya susah nak buat pun akan jadik jugak.

Tapi entah kenapa pagi ni, aku zip dia cam tersangkut. Aku try tarik tapi tak boleh. Aku push lagi zip tu, habis terus dia tersangkut ke atas. Aku tak perasan zip dia senget sebelah dah. Paham tak situasi dia cemana. Zip tu dah naik separuh. tapi sebenarnya dia tak tutup pun. Masa tu aku dah cuak dah, alamak. Aku try bukak banyak kali still tak boleh. Waduh-waduh.

Tengok jam dah lambat dah ni. Aku push lagi badan aku nak keluarkan dari baju tu. Pikir memang zip dia problem lah ni. Aku nak berlembut dengan baju tu memang tak lepas. Aku kasar sikit, lepas tu kkrrreeeekkk! Hambik kau! Belakang dia koyak habis. Memang tak dinafikan, fabrik kain dia memang lembut. Lembut yang sangat-sangat.

 kredit sini

Termenung panjang aku kat situ!!!! Baju yang beratus harganya aku beli. Dalam hidup aku, jarang kot aku beli barang mahal. Tapi jadi camtu. Ah tekanan. Boleh ke eh nak repair? 

Ikhlas,
Anita.

Comments

eima said…
klu betas je boleh kot .. klu kain tu dah pecah2 ...cam dah tak leh... gaya ko cite cam bj tu sgt fit ngan body je..... aku ingat ala yg sulam² tu kan ... order cam lain bila dpt cam lain tu ke ??
Izwa Kamaruddin said…
alahaiii..takde rezeki...:(
best friends said…
etyy...sedih nye ....selama mengenali ko...dah dua kali episod yang same berlaku pada ko...satu jeans y kite beli same2 tu...kedua yang nie....mmg tak slh kalo aku kate kn ko mmg ganas sejak dr dulu lagi!!! lawak lah ko nie....tak pe...nti beli lagi ea...
Anonymous said…
huiiii baju itu kah.. alahai..... sayang yea... boleh repair tak...

zeni
Chekgu Azrine said…
cubala try repair..mana tahu ada rezki pakai lagi baju tuh..
tak pa lah tu..cuba repair..kalu tak boleh..reda aje...atau beli yg baru..he..he
Zana Adieyza said…
alamak, dah koyak tu nmpknya mcm xde harapan utk repair jer..

xpe yunk, beli yang baru k.. beli utk raya.. xmo sedih k!
fitri said…
beli baru jela . beli satu kayu kain . koyak buat lagi . :D
puanstoberi said…
Ahahaa...err... sori.. tergelak pulak..bkn per, akak bygkan awak tgh susah payah nak bukak zip tu. mmg susah kalo zip pjg kat blkg tu. oke, pasni tayah buat baju zip pjg smpai dah kawen. dah kawen tkpe.. abg sayang ada buleh tolong zipkan (bukak zip pun buleh. eh?)
Cik Anita said…
@eima

Haaa terel-terel! baju yg oder tapi dapat cam lain tuhhhh..hehe. agak fit ar, baju aku tu yg mengecik kot kan..bukan aku yang besar. haha. sedih sungguh lah haiiiii
Cik Anita said…
@:: Mrs.Eady ::

tulah...rezeki baju lain lah ni :)
Cik Anita said…
@best friends

hahahahaha. aku pun x paham kenapa aku ada sindrom keganasan macam nihhh..fuhhh..lawak tapis sedih kan citer aku ni. sobs
Cik Anita said…
@Anonymous

gayanya boleh lagi repair tuhhh..
Cik Anita said…
@Chekgu Azrine

memang nk repair! tp tguu lepas raya lah kottt...
Cik Anita said…
@anitadiana

hmm..

nape? akak nk belikan baru eh? tehehehe
Cik Anita said…
@Zana Adieyza

heee.. yang raya wajib dah beli!!! belum baju tu koyak memang wajib dah ada baju raya.. tehehe
Cik Anita said…
@fitri

hamboi banyakkkknyaaa! ko nak buat baju team nasyed ke apa.. perli lah tu.. hehe
Cik Anita said…
@PUANSTOBERI

hehehehe...gelak pun xpe kak..sbb skg ni if Nita teringat pun rasa cam nak gelak balik.. hihi.. pagi yang nostalgic sungguh masa tuuuu.. takpelah, tak ada rezeki..

eh abang sayang bukakkan? alamak..kena tggu dua tahun lagi lah tu..eh?

:D
Unknown said…
Kalu kain lace rosk leh baiki x...

Popular posts from this blog

Teka-teki dan Jawapan

Pantun dua kerat 30

Selesai SUMASA