Hari 30 - Hari ke 30.. apa yang berlaku?

 Hari terakhir!

Benda yang simple je aku nak cakap. Akhirnya habiskan task yang tergendala bertahun ni. Yeay. Susahnya nak jadi seorang blogger yang konsisten. Kan? Ke aku sorang je yang berperasaan macam ni. Entah. No idea.

Tetiba petang ni aku rasa, ADA KERJA KOSONG tak? tapi still dalam bidang mengajar lah. Tak nak bidang lain.

Err.

Pasal apa pulak lah aku cakap camni. Entah. Entah sekali lagi. Aku rasa cam tak best. Ya Allah. Sungguh aku rasa kurang ikhlas jiwa aku petang ni. Kenapa? Nak datang tutt agaknya. Tapi lambat lagi. Mungkin sebab lepas meeting tadi ni ha. Macam-macam benda yang tak terjangka dalam meeting.

Tapi tulah, kena sentiasa ingatkan pada diri. Bukan semestinya dalam kerja ni, bidang kita semata je kena buat. Bidang dan kepakaran orang lain pun kena ambik tau jugak. Sukar untuk dinyatakan dengan kata-kata. 

Tapi, semoga hati kita diikhlaskan untuk bekerja. InsyaAllah.

So jawapan pada hari ke 30! Apa yang berlaku? So the jawapan is... hari ini hari yang paling tak best dalam hidup aku ni, yang berkaitan dengan dunia pekerjaan.

Ikhlas,
Anita

Comments

Chekgu Azrine said…
selalunya hari yg ke30 dalam setiap bln semua orang dah gaji..yeayyy!!
tahniah juga cukup 30 hari...bab keja tu kat mana-mana pun sama,ada best ..ada tak best..ada rasa nak berhenti keja..biasa lah tu nita....sabar aje ok..dugaan tu..kalu baik dan best aje..tak syok dan tak mencabarkan...nanti boring lah..he..he
Salam Anita..klu k.atie hari yg ke 30 mengumpul bil2...& bayar kat pejabat pos!
dhiera zainudin said…
stress ke? bertahan ye.. cari2 la kerja lain yg berkenan di hati~
eima said…
kadang2 tu aku pun slalu rasa tak besh ...tp inila kerja ku ...rezeki ku aku cuba menjadi yg lebih baik
ololo.sbr ea.. t jumpa kerja lain.
Cik Da said…
tahniah...cukup juga 30 hari ha3....
Cik Anita said…
@Chekgu Azrine

yeayyy dapat gaji..lepas tu habiskan duit..hihi
Cik Anita said…
@anitadiana

hehe..betul jugak lah tu..kena ada rencah kehidupan..tapi kalau boleh tak nak leh rencah sangtttt..heee :P
Cik Anita said…
@♥♥azatiesayang ♥♥

alamk betul tu!!! saya lama dah x uruskan bil2 nih..semua akak rumah sewa yg buat..saya bayar kat yg in charge jer...
Cik Anita said…
@dhiera

terkadang stress. tp skrg cam dah oke.. :D
Cik Anita said…
@eima

Begitulah kan lumrah mencari rezekiiiii... sabor jelah..
Cik Anita said…
@nuyui a.k.a miss YUI

ke ada kerja kosong kat tempat yui? hehe
Cik Anita said…
@Aida78

bukan senang task nih!! hehe

Popular posts from this blog

Teka-teki dan Jawapan

Pantun dua kerat 30

Selesai SUMASA