Tauhu Bakar Sedap!

Assalamualaikum.

Anda tahu tauhu bakar? Nom nom nom.

Yes. Jawapan aku memang korang akan tau. Tapi...

Sejujurnya aku nyatakan di sini, bahawa aku enggak tahu langsung pasal benda makan ni. Tauhu bakar nama dia. Yang aku tauhu masak rebus ke, masak sambal ke, masak kicap ke... Ni tang bakar aku rasa cam alamak. Ke aku ni ketinggalan zaman. Kesian aku.

Aku tau benda alah ni dalam 3 bulan lepas camtu lah. Aku melepak dengan makcik and nenek Mr. N tempoh hari kat kedai mamak area Gombak ni. Then nampak, eh tauhu bakar. So mencubalah aku.

Almaklumlah, aku memang suka mencuba benda-benda makan yang aku rasa menarik di mata hati aku. Ropanya, dia tauhu kering tu, dia bakar then letak kuah rojak. Plak tu, tambah dengan kacang, timun, kangkung & sengkuang. Sebijik dah rasa cam rojak buah tu. Kalau nak yang special, letak sotong. 

Perghh, memang terbaik and sedap!!!

 kredit here

Aku suka yang dekat downtown Gombak tu, tauhu dia rangup dan tak hangit. Sedappp! Tapi tak taulah kot ada tempat lain yang double sedap ke. Meh bagitau aku meh. Sebab aku nak mencoba.

Sekian.

Ikhlas,
Anita kuat makan.

Comments

Marlina Mohtar said…
oh, alamak...tak sedar air liur meleleh tengok gambar ni :) nak jugaklah....
kak ita pernah makan kat pulau pinang sedap juga kat k.l ne tak tahu kat mana yg sedap...
Cik Da said…
sedap jerk rasanya dah penah makan kat pulau pinang tapi kat KL nya lagi sdap kan....
mrs kayrul said…
terliur siot..kasi terliur tau....pernah cuba sekali jer dulu
Cik Anita said…
@nuyui a.k.a miss YUI

saya hari2 terliur nak makan tauhu bakar nih! aduhhh..
Cik Anita said…
@Princess Solehah

alamak, dah meleleh ke? meh2 cepat lapppp. hihihi. sedap!
Cik Anita said…
@anitadiana

dia tengok tempat kan..tp agak susah gak nak carik yg sedapp..sbb ada yg terhangit, kuah rojak dia x power...
Cik Anita said…
@Aida78

kat Penang Nita tak tau camne rasa dia..sedap dah lama x g penang! so nnt if Nita ke sana, Nita cubalahh
Cik Anita said…
@mrs kayrul

kalau terliurrr..dah boleh dah carik kalau nakk..hee

Popular posts from this blog

Teka-teki dan Jawapan

Pantun dua kerat 30

Selesai SUMASA