Tentang Hakikat Sebuah Kehidupan.

*ENTRY TERTANGGUH*

Mungkin akan ada 10 entry tertangguh lepas ni. So nantikan cerita-cerita lapuk dari aku sampai minggu depan. Maap yer kalian. 

Alkisahnya...

Selamat dah kesemua majlis kahwin-kahwin para sahabat handai dalam masa cuti sekolah yang lepas ni. Then ada sorang  kawan aku yang sepatutnya  kahwin cuti yang lalu. Semangat wajalah aku nak pergi majlis sanding kawan aku yang sorang ni. Sebab kawan aku ni dah nikah awal, February tempoh hari. Nikah gantung lah kan maksudnya. Maka majlis bersanding buat lambat, buat bulan 6 lah kan perancangannya. Tapi...

Tup-tup aku dengar, eh majlis dia dah cancel lah. Dah habis dah, cerai talak 3 terus dah. Ha?? Biar benar kan. Menggigil aku mendengarnya. Rasa cam, apakah? Mengapakah? Bagaimanakah? Haruskah? Semua pertanyaan mucul.

Now...

Aku a bit worried bila tau, semakin ramai janda muda di luar sana. Then ramai yang cantik-cantik pulak tu. Apakah sebenarnya this is can what we call the fenomena. (oh my English!) Kan?

Seawal umur 24 tahun & 25 tahun... Tapi sudah menjanda. Ada kes orang yang terdekat juga, umur 24 then ada baby lepas pantang tapi bercerai juga. Ya Tuhan. Moga diri aku ini dan pada mereka keluargaku yang terdekat tidak mengalami perkara seumpama ini. Seram.

Memang, diakui... semua orang mahukan yang terbaik dalam perkahwinan. Dalam perhubungan itu secara tidak langsung. Dimanakah silapnya. Tepuk dada tanya selera. Tapi kalau tak ada selera. Memang tak berselera lah. Paham tak maksud aku?

Penyumbang andartu /  mereka yang kahwin lanjut usia... sememangnya faktor kerisauan yang tinggi. Rasa tak secure pada perkahwinan. Wallahualam.

*Oke, nantikan next entry picca kawan-kawan yang kahwin!

Ikhlas,
Anita.

Comments

entah lah nita..bagi kak ita tawakal aje...dan berusaha sebaik mungkin untuk menjaga rumah tanga supaya aman dan tenteram..

Popular posts from this blog

Teka-teki dan Jawapan

Pantun dua kerat 30

Selesai SUMASA