Kacang Pool sangat Ohsem!

Assalamualaikum.

Siapa orang Johore kat sini?

Comfirm 150 peratus akan tahu pasal benda makan 'Kacang Pool' ni. Bagi aku yang tak pernah nak tau, masa 1st time makan tu rasanya. Oh sangat sedap! Lagi-lagi dengan perut yang lapar di pagi hari. Sangat terbaik!

Aku dapat makan benda alah ni masa ada family day opis kat sana tempoh hari. So haruslah pergi tempat-tempat makan yang sedap cam gini.

Then bila balik KL aku try gugel mana-mana kedai yang ada jual benda alah ni. Tapi yerp. Hampa dan sangat hampa! Ada yang aku baca kat Damansara katanya. Tapi dah tutup sebab tak ada sambutan. Orang KL tak pandai makan. Aiyooo. Kenapa tak pandai? T_T Sedap kot...

Kalau yang tak tau, ropa dia yang macam ini... Kacang Pool Haji, Larkin Johor Bharu.

Ada roti + telur mata + kuah dia kacang campur daging ke ayam kot. (Makan cicah) Sambal dia ada letak bawang dengan cili padi. Fuh. Sedapppp GILA.


Tapi kakak opismate aku yang sorang ni, dia tak pandai nak makan. Then langsung tak cuba pun. Rasa aku macam nak marah jer. Tinggal rasa je pun tak nak. Lagi-lagi orang dah belanja. Emosi sungguh aku. HAHA. Tapi memang diakui. Aku memang selalu camtu, kalau jumpa dengan orang yang itu tak makan, ini tak nak makan, itu tak nak cuba, ini tak nak cuba. Aku akan rasa, eeeee... tak bestnya dia! See?

See tuan badan yang sihat lah kan? =P



Ikhlas,
Anita



Comments

Marlina Mohtar said…
saya pun tak pernah makan lagi, tapi tengok tu nampak sedap =) teringin juga nak buat sebab pernah baca dalam blog seorang blogger ni..mmg mudah =)
Teratak pena said…
salam kerinduan, Dik Nita...
lama tul menghilang...
p/s: cam sedap je. boleh cuba ni

Popular posts from this blog

Teka-teki dan Jawapan

Pantun dua kerat 30

Selesai SUMASA