Singapore trip - USS

Assalamualaikum.

Seperti yang telah daku janjikan tadi, pasal holiday yang daku pergi Singapore tu! Boleh tak sekali lagi aku nak cakap BEST GILA.

Actually ada dua part aku pergi tu. 1st day pergi USS & 2nd  day pergi S.E.A world Singapore. Plus ada jugak lokasi-lokasi lain yang aku pergi. So aku rasa nak buat lain-lain entry. Almaklumlah, tengah ada semangat nak menaip sekarang ni. Idea mencurah-curah ke ladang gandum!

Eh lupa nak cakap, ni sebenarnya company trip. Kira macam family day untuk opis lah kan. Pergi 4hari 3 malam. Bila bos dah belanja, so free bawak badan jerla. Tu yang jadi super duper best. Hehe. 

Gerak pergi JB tu masa Krismas 25 December. Drive gerak ramai-ramai alhamdulillah tak ada apa-apa yang bad thing jadi kat kitorang. So far pergi dan balik ok.


Sampai  je JB carik tiket untuk masuk USS besoknya, plan nak carik dekat Tune Hotel. Sebab khabarnya murah.  Tapi bila tengok harga macam mahal sket. So bos cari another lokasi yang area2 situ, (agen perlancongan) dapat murah sikit. So kira oke lah dengan bas untuk pergi dan balik.

Harga tiket yang kami dapat untuk seorang ialah : RM196.00 (Termasuk pengankutan bas pergi + balik). So kira ok lah kan?

So besoknya kami berkumpul dekat area Danga Bay Tune Hotel tu dalam jam 7 am. Then bas gerak dalam pukul 7.30 macam tu. Sampai USS dalam pukul 9.30 pagi. Fuh. Nak diikutkkan bukan jauh mana pun, tapi disebabkan naik bas dan kena naik turun nak cop paspport bagai. Kena turun naik 2x tauuuu. Dengan orang yang sangat ramainyaaa sebab cuti. *pening*

Masa mula-mula nak pergi tu rasa cam tak kisah jer nak naik turun bagai bawak barang semua. Sebab hati tengah gumbira kan. Hehe. Tapi bila part time balik, gilerrr penat. So rasanya kalau nak holiday ke sini bawak warga yang berusia, dinasihatkan kenalah pergi naik kereta sendiri.


Muka excited bila dah sampai sini! Wehhuuu.
Hello Singapore~ Hello USS! ;)


Ni antara muka-muka opis mate plus bos jugak. Nak ikutkan ramai yang pergi ni, tapi entah kenapa memang tak ada picca beramai-ramai. Pelik lah jugak kenapa tak bergambar, ke sebab semua dah sibuk nak main kat dalam USS ni entah. hehe.


Aku pun tak banyak ambik gambar sebenarnya. Banyak pun dalam kamera kawan opis yang lain, so gambar yang cantik-cantik tak dapat nak upload dalam ni. Sobs.

Then pasal game-game dia dalam tu semuanyaaaa ohsem! Aku rasa macam tu lah. Tak ada yang tak best. Tapi tak sempat pun nak main semua. Paham jerlah, kalau dah ramai sangat orang. Nak main satu game, kena beratur sampai sejam lebih. Padahal masuk pukul 10 pagi sampai pukul 7 petang tu. Tak sempat jugak nak main semua. Hish.

Antara nama tempat dia :
  • New York
  • Sci Fi City
  • Ancient Egypt
  • Lost World
  • Far-far Away
  • Madagascar
  • Hollywood
  • New York

Ni map dalam USS tu. Nak ikutkan kalau dalam sekali pusing gitu-gitu jer, tak sampai sejam dah habis dah. Cuma sebab dia banyak game then tempat-tempat dia cantik untuk bergambar. Tu yang jadi sehari pun tak habis pusing.

1st game yang aku main roller coster yang merah atas  tu (Battlestar Galactica : Cyclon). Beriya-iya kawan aku ngajak. Bayangkan lah tergolek-golek atas tu. Turun je aku pitam!! Nak muntah dah sebenarnya. Aku dah mengucap-ngucap banyak dah. Kalau lah aku mati atas tu macam mana. Pikir macam-macam dah. Serius aku tak menjerit langsung. Aku diam jer sampai terkeluar-keluar air mata. Nangis lah kot kan. hehe. Itulah dia dah takut tapi buat-buat berani. T_T

Then 2nd game main roller coster jugak. Fuhhhh. Rasa muntah tak hilang lagi ni, tapi still nak naik jugak roller  coster yang biru plak (Battlestar Galactica : Human). Yang ini seram jugak, tapi disebabkan yang merah tadi lagi seram. So lagi better yang ini lah. Sebab tak ada golek-golek sangat. Main dua roller coster ni jer dah dua jam lebih.

Lepas habis game ni aku dah pening sangat, serius nak terkeluar isi perut. So kawan-kawan aku yang lain main, aku duk rileks tenangkan isi perut aku dengan kepala aku. Then bila dah stabil sket baru main game-game lain. Tapi aku rasa the BEST game ialah 3D yang Transformers tu. SANGAT! Rasa macam bertumbuk dengan raksaksa. Kalau korang pergi sini, pastikan masuk sini. Jangan skip! Kalau boleh bukan jangan skip semua game. Kalau sempat lah.




Best gila!
Ha, then jangan lupa jugak tengok show dia! Tapi aku tak sempat nak tengok pun. Ni yang rasa macam nak pergi lagi!! (memang dalam planning pun. hee)



Nak ikutkan kaki ni rasa macam nak patah-patah dah betapa tak larat nak pusing dalam USS tu. Tapi gagahkan jugaklah. Bukan selalu datang sini. Kot ini yang pertama dan terakhir?


Then lupa plak nak cakap, masuk sini bawak lah bekal. Untuk lebih jimat! Masa kita masuk, dia tak ada pun cek beg kita. So boleh nak bungkus nasik lemak ke, nasik campur ke, sandwich ke. Nilai mata wang sini aku rasa tak payah cakap lah. Memang mahal. Masa aku pergi haritu RM1 kita darab dengan 2.56 ke 2.61. Aku cuma tukar USD100 je. Itupun dah bersamaan RM250.

Nak beli air mineral pun pikir seratus kali. Betapa kedekutnya aku kan? Lagi kedekut aku belikan mak dengan ayah aku fridge magnet je. =P

Aku rasa cukuplah membebel banyak kat sini. Gambar aku jerlah pun, sebab ini jer gamba yang ada dalam HP aku. Kalau aku rajin nanti-nanti lah aku update gambar dalam USS ni.

So kesimpulannya, USS best. Aku bagi 4 bintang! Tak mau bagi 5 bintang sebab mahal lah barang-barang sana. Tu jerrr..


Ikhlas,
Anita


Comments

dhiera zainudin said…
lagi! lagi!
kite pun plan nak pergi singapore ni~
THE GREEN said…
salam nita..

lama xdtg blog nie..bagus la, dh pakai tudung balik :-) lg elok..keep it up...

Popular posts from this blog

Teka-teki dan Jawapan

Pantun dua kerat 30

Selesai SUMASA