Musim Kahwin- Kahwin

Assalamualaikum.

Selesai sudah cuti sekolah!

Maka selesai sudah semestar kawan-kawan kahwin! Semestar lah sangat kan? So menunggu penggal yang cuti yang lain. Bila eh? Akhir tahun lah kan pastinya. Pastinya juga akan ada jemputan yang tak berkesudahan.Sebabnya ramai lagi kot kawan-kawan yang belum kahwin!

So sekarang ni nak buat entry sesimple yang boleh, mengabadikan kenangan bergambar dengan pengantin-pengantin yang ada. Tapinya tak semua pun aku sempat datang! Jum kita tengok pengantin-pengantin cantiks.

1. Si cantik manis Fatin. Kawan yang aku kenal sejak dari tadika sebenarnya. Tahniah Fatin! =)


2. Terus laju-laju pergi rumah Lina! Tahniah buat Lina & suami. Kawan kelas  masa form 6. =) Tapi gambar kurang jelas.


3. Tahniah juga buat Halijah & suami. Kawan rapat jugak sebenarnya masa sekolah rendah & tadika. Tapi dah naik menengah macam kurang bertegur sapa. Mungkin sebab dah tak sekelas. =)


4. Tahniah buat sayangku Nana yang tinggi lampai! Sahabat baik masa form 5. Tahniah buat Nana & Suami!


5. Tahniah pulak untuk Asbullah & isteri. Ni kenduri yang aku tak datang! Ikutkan dekat je dengan kampung aku. Tak sempat dah nak balik kampung. Kawan masa tadika sebenarnya. 


6. Tahniah juga buat Fifi & suami! Kenduri ni pun tak dapat nak datang. Jauh sangat deh Penang! Modal tak ada. HEHE. Kawan serumah adik aku sebenarnya beliau ni. Sebaya aku umur beliau. Tapi jadi macam TERrapat pulak tiba-tiba!


7. Tahniah seterusnya Yah dan suami! Coursemate masa kat UPM. Jauh sangat juga kat Kelantan!

 
8. Juga tak dapat datang! Kenduri Aishah & Suami. Sahabat masa sekolah rendah agama kat Sabak Bernam. Teringin nak pergi! Tapi tak berkesempatan.


9. Tahniah buat Cikot & Isteri. Kenduri beliau buat kat area UPM. Nak ikutkan aku dah pergi dah, tapi setengah jalan. Terus stop rumah kawan aku then tak pergi. Haha. Segan nak pergi. Beliau ni senior aku kat upm.


10. Ni bukan kawan aku, tapi kawan kepada Mr. N. Kawan kelas plus kawan sekolej beliau masa di MIIM dulu. Apa pun tahniah Zack & Isteri.  (Maaf ya, penampilan daku yang agak berbeza di sini)


Maka habislah sudah majlis jemputan kenduri kali ini! *lap peluh*

Sampaikan ada yang tegur daku, tengoklah Nita tu, dia memang suka pergi kenduri. Kalau boleh semua kenduri nak pergi. HEHE. Tersenyum aku bila orang cakap macam tu.

Kalau dah kita ni dijemput, takkan tak nak pergi? Sebabnya aku ni belum kahwen, kang kalau aku tak pergi kenduri orang lain, orang tak nak datang kenduri aku. Logik tak alasan aku?

Jugaknya dapat banyak jemputan kenduri ni. aku ni sekolah entah kemana-mana. Sekolah rendah tu wajib plus sekolah menengah je dah 3 sekolah yang berbeza, dunia kawan-kawan kat U lagi. So secara tak langsung kawan jadik banyak. Apatah lagi dengan mulut manis macam bertih jagung aku ni.

Sekian.


Ikhlas,
Anita.

Comments

Lynn Damya said…
amboiiiii, sekali dpt jemputan, ramai gila ! tp betullah kan, kwn2 sy pon ramai gak yg dh kawen, meriah sgt..haha
ctpayong said…
ha...awak bila lagi???
Teratak pena said…
okeyle tu... nanti ramai yang datang kenduri Dik Nita nanti.
Zana Adieyza said…
x lama lagi giliran cik nita pulak yer.. time tu mesti ramai yg dtg, balas kunjungan gitu.. hehehe
banyak betul kenduri kawin...tuan punya blog ne bila lagi...he..he..tak sabar kak ita..
ekin said…
comey ety rambut camtu..he

Popular posts from this blog

Teka-teki dan Jawapan

Pantun dua kerat 30

Selesai SUMASA