Makanan Kegemaran Sepanjang Zaman!

Assalamualaikum.

Dalam gambar mungkin nampak biasa. Tapi bagi aku ini lauk yang sangat luar biasa! Masa aku menaip ni pun merembes-rembes laju air liur aku. Sluurrrppp. Ya rabbi...


a) Sotong sambal!


b) Pucuk ubi tumis!


c) Ulam petai!


d) Telur masin!



Lauk kegemaran sepanjang zaman!

Alkisahnya, si sahabat baik aku cik Azie yang masakkan untuk aku. Bila aku lepas kurus dekat Bagan Lalang tu tempoh hari, aku singgah tidur sini. Maka cecepat dia terus pergi pasar beli barang masakkan untuk aku. 

Aku waktu dia masak pung pang kat dapur. Aku baring dan tidur. HEHE. Betapa penatnya aku berkursus lah kan. Kebetulan aku terdemam pulak lepas kursus tempoh hari.  Maka aku berkasih sayang kejap dengan kawan aku ni. 

Tau-tau bangun tinggal makan saja! Thanks again sayang. Aku tak ada bergambar yang senonoh pulak jumpa kawan aku ni tempoh hari. Maka aku letak la gambar kenang-kenangan dekat sini. Setelah beberapa tahun berlalu. Cepatnya masa!

Jugak teringat, waktu aku dah tertidur depan tv lepas makan. Dia kejut aku suruh masuk bilik. Aku pun terjaga masuk bilik dia dah sediakan tilam bantal semua. Maka aku terus baring sambung tidur. Baru nak sambung lena balik, terasa ada seseorang selimutkan aku. Wah terharuuu. T_T


Azie tersayang.
 Masa zaman bergraduasi dulu-dulu. Berkasih sayang sangat tema dia.

Jaga makan dan jaga kesihatan baik-baik apa pun yang terjadi buat kesayanganku Cik Azie. InshaAllah kekuatan dan ketabahan itu memang milik kita. Eh kenapalah aku ni selalu bersedih eh kalau buat ayat. 


P/S : Sekali lagi aku nyatakan, apa pun yang terjadi pada aku di masa hadapan dalam beberapa tahun yang mendatang. Apa pun pilihan yang aku laksanakan, apa pun tindakan aku sekarang. Harap maafkan aku. Jangan bertanya apa dan kenapa? Suatu hari nanti pasti akan ada jawapan.  =)


Ikhlas,
Anita.


Comments

Chekgu Azrine said…
Wow..beruntung btul sis anita ada kawan sebaik camnih..sgtttt beruntung!+
Unknown said…
Laaa...ex student UPM jugak ke Cik Anita?Fakulti mana ya dulu?
puanstoberi said…
pandai dia masak pucuk ubi tu... bes..bes..

Popular posts from this blog

Teka-teki dan Jawapan

Pantun dua kerat 30

Selesai SUMASA