Bilik paling PINK dan CANTIK di abad ini!


Assalamualaikum.

Suka tak warna pink? Kalau suka mehla tengok hiasan bilik yang PINK sungguh. Kalau  tak suka warna pink pun kena tengok jugak. Sebabnya bilik ini adalah bilik seorang gadis yang berumur sudah lanjut usia, hehe. Tetapi hiasan dia sangat berjiwa muda remaja. 


1) Masuk je bilik dari pintu, nampak ada rama-rama terbang. 


* * *

2) Ini kawasan lappy lepak & buat thesis barangkali. Tengok la carpet pun barbie-barbie gitew.



* * *

3) Kawasan dandan.
 Aku suka gubahan bunga dia. Kawan aku kata, bunga ni murah je dlm rm2.
Kedai tu jual letak-letak je. Tapi kawan aku ni kreatif. Dia gubah jadi nampak mahal.




* * *

4) Meja belajar / rak buku sebenarnya.
Tapi aku rasa dah bertukar nama. Meja hiasan nama dia. hehe.
Sangat kemas okey. Dan yang aku rasa sangat tabik, tiada habuk berkeliaran.
 Kawan aku ni akan mengelap setiap hari. Uwaaa. Tak sanggup dakuuu.




Ok jap, perhatikan kipas dia. Badan kipas tu pun kawan aku balut dengan kertas pink! haha.
 Sangat comel kan?? 



Satu lagi korang tengok mana satu lampu tidur dia? Or lampu study entah. Nampak tak sebelah kanan tu yang berjurai-jurai. Dia potong langsir yang berlebih dia letak deka lampu. Sangat ohsem idea dia.


Yang aku cakap langsir berjurai tu, nampak tak langsir kat atas tu? Haa. Itulah dia langsir lebihan aku cakap tad. hehe. Nak tergelak besar aku taip benda alah ni. 

* * *

5) Ada pulak dia gantung stokin pink!
 Stokin ala-ala kerismas kununnya. HAHA.
 Tapi serius comel.
Aku banyak kali cakap dengan kawan aku. Aku tak mungkin akan terpikir idea gantung setokinnnn. 




* * *

6) Okey ini part last. Tempat tidur. Simple je, sebab tak ada katil.
 Rumah bujang je kan, lagi-lagi still student. Suka benar kawan aku ni dengan barbie.
Tapi sesuai dengan perwatakan kawan aku ni yang ayu-ayu gitew.



 Pink sungguh kan?? =)

Oleh kerana bilik kawan aku ni yang sangat pink maka budak kecik sangat suka dan gembira kalau masuk bilik dia ni. Sebabnya ada anak buah kawan aku yang sorang lagi datang, bila masuk je bilik. Automatik menari-nari macam cinderella. Berpusing-pusing tarian belle. HEHE! Jugak baring-baring tongkat dagu berangan jadi puteri kartun agaknya. Boleh bayangkan tak? Comel kan?

Dah tengok bilik? Dapat ilham tak nak hias bilik? Tangan orang kreatif ni lain. Beza dengan tangan aku yang keras kejung ni haaa.

Aku selalu jugak cakap, kalau dia ada rumah dah kahwin nanti macam mana la rupanyaaa. Comfirm cantik giler-giler. 

Jum tengok tuan yang gubah bilik ini! Cik Ekin nama diberi.


Fewwit =p


Pink lagi?


Ehem..

Wah. Promot sungguh kan. HEHE. Maaf ye Ekin. I tau u baca belog i. Sebab tu i buat promosi yang terbaik. So kena bayar royalti? HAHA. Tapi maaf jugak lah, dia sudah berpunya. Nak kahwin dah pun kan?

Aku sebenarnya kalau boleh, nak dia ni gubahkan hantaran aku. Comfirm comel dan cantik. Tapi jauh benar nak upah dia.

Semoga cepat-cepat habiskan master awak! Semoga terus sambung pHd jugaaa. Amin!


Ikhlas,
Anita.


Comments

Rizziela said…
mestilah cantik mcm orangnya juga
Lynn Damya said…
Salam, haha wahh mmg pink dan childish gitu hiasan dia..bilik sy ala2 mcm tadika jugak cuma xsmpai tahap mcm ni..ini mmg sgt suka pink ni..btw, bilik dia mmg kemas..tahniah ! haha
tu dia style gila gubahan bilik.comel!
ekin said…
amboi, panjangnye cite pasal bilik saya...:)

Popular posts from this blog

Teka-teki dan Jawapan

Pantun dua kerat 30

Selesai SUMASA