Persiapan Barang Tunang

Assalamualaikum.

Beberapa hari je lagi nak balik kampung! Tak sabar sungguh.

Kalau ada yang tau, aku kan nak bertunang cuti ni. Tapi barang tunang apa pun tak beli lagi! Almaklumlah aku jauh dekat sini, nak buat persediaan tu aku rasa akan dibuat last  minit nanti. So seminggu sebelum tarikh, aku akan tidak tidur untuk berguling-guling siapkan apa-apa yang patut.

Apa-apa gubahan semua aku serahkan pada kakak aku je. So far untuk gubahan dan 80% SIAP! Aku mintak begitu begini kakak aku buatkan. hehe. Tapi aku bagi modal lah kan.


Ini gambar hiasan. Bakal pelamin aku tak lah secantik niiii. HEHE


Kemudian, persiapan yang lain, aku dah booked mak andam, pelamin & mekap. Tunang pun nak ada pelamin mini kan aku ni. Gedik? Nanti korang tengoklah, siap ada cameraman lagi!! hehe. Dah macam besar-besaran plak aku tengok.

Dengan goodies yang aku ada tempah doodle comel! Sekarang tak boleh tunjuk lagi. Nanti aku tunjuk okey. Sebab kunun nak surprise tak nak ada yang tengok. Takut Mr. N baca belog aku ni. Tapi entah dia baca entah tak.

Susah sebenarnyan nak buat persiapan dari jauh ni. Tapi macam biasa, kita kena positif! Biasalah dugaan simple je ni. Banyak lagi dugaan lain yang orang lain tempuh kat luar sana tu.


Ikhlas,
Anita.



Comments

Chekgu Azrine said…
semoga dipermudahkan urusan ye sis

btw tahniah!1
Teratak pena said…
tak kira apa pun persiapan janji berjalan dengan lancar... amin
moga smua bjln lncr ya..aamiin
puanstoberi said…
seronoknya!

Akak kan, bila dah 'dewasa'..cea dewasa katanya. yang seronok adalah :
persiapan nak kahwin dan keduanya masa beli rumah dan siapkan barang2 dalam rumah. Mmg best.
Tapi sepatutnya ada lagi satu - nak sambut kelahiran anak pertama kan, tapi apa kan daya.. huhu (-_-")

Popular posts from this blog

Teka-teki dan Jawapan

Pantun dua kerat 30

Selesai SUMASA