Tak ada tajuk...

Assalamualaikum.

Tak ada tajuk? Sebab... aku rasa benda ni remeh temeh je. Tapi aku layankan je. Malas nak fikir, tapi kena fikir.

Aku sedang rasa tak selesa. Sebab...

Ada seseorang yang aku anggap as a 'kawan' dekat sini seolah-olah mendekati aku. Aku ni perasan ke apa? Entah. Tapi, itu je lah yang aku nak cakap.

Sebab beliau jugak cikgu baru dekat sini, tapi dia bagi hint sentiasa untuk dekat dengan aku. Siap cerita dengan kawan-kawan aku yang dia suka kawan dengan aku. 

Hmm. Tak sedap la aku rasa. Apatah lagi status aku dah berubah sekarang ni.

Kebetulan, dia bukan berbangsa Melayu dan Islam. Dia beragama lain. Tapi so far dia sangat baik dan banyak berkongsi cerita dekat aku.

Aku bukan melayan pun, cuma maybe kekadang aku ni peramah sangat lah kot. Lagi satu, sebab sesama batch masuk kerja sama. So friendly tu datang automatik. Aku tak ada niat nak mainkan hati sesiapa.

Kadang...dekat dalam bilik guru tu, walaupun dia department lain. Dia akan datang tempat aku ajak makan lah, ajak sembang lah. Aku rasa macam kekok lama-lama. Dulu aku tak rasa pun benda ni. Tapi bila dah ada mulut-mulut lain yang soksek yang bergosip pasal kitorang. Siap perli dalam meeting gitew.  So aku kena lebih tegas sekarang.

Bukan niat aku nak sombong dengan kawan satu tempat kerja, tapi dia jugak perlu faham kenapa dan mengapa aku macam ni. Aku perlu jaga batas aku sebagai cikgu dan aku sebagai seorang gadis.


Tak niat pun nak kecewakan hati orang. 



Ikhlas,
Anita.


Comments

mila said…
awk ckp je nak kwen ke nak tunang ke...bahaya ni..takut dia ad niat lain.
tunang msti taukan citer ni..

t jd bnda len lak kalau slh sgka..
puanstoberi said…
dugaan orang berdarah manis. Mmg gitu.
Hadapi dengan penuh keimanan ya.

Cewah. Cam gud2 je akak advise kan.

Apa pun, jaga diri leklok tau. Cuba la cerita kat memana cikgu yg Nita nak carik2 barang kawen, tunjuk majalah pengantin ke apa. At least, nati ada org sampai ke dia, yg Nita ni dah berpunya. Ha. Giteww.. ce try..ce try.. :)
Chekgu Azrine said…
Dugaan utk u tu sis.
Kena sentiasa beringat jela kan..hehe
Teratak pena said…
dugaan dalam bertunang memang macam tu. Kita kena yakin dan banyak berdoa agar kita tidak berubah hati

Popular posts from this blog

Teka-teki dan Jawapan

Pantun dua kerat 30

Selesai SUMASA