EMAS bola Jaring.

Alhamdulillah dapat EMAS weh. 

Setelah hitam legam berkilat, dapat jadi juara is sangat berbaloi-baloi. 

Nak diikutkan aku masuk bola jaring maktab pun kena paksa disebabkan last minit tak cukup orang. 

Mula-mula nak ambik aku jadi pemain simpanan je, tapi atas bakat yang aku ada masa sekolah rendah dulu aku jadi pemain utama. HAHA. Perasan. 

MAKA alkisahnya... 

Bergerak dari Mukah ke Betong naik bas jam 10.30 pagi. 

Tapi sebelum gerak tu, ada bacaan Yassin & majlis ikrar. 





First time ada majlis ikrar macam ni sebelum bas bergerak. Sangat istimewa. 

Ada pulak pelepasan naik bas oleh pengetua. Special kuasa dua kan? Rasa dihargai sangat.  Hehe





Sampai ke MRSM Betong dalam jam lima petang. Ada sesiapa pernah sampai Betong? Jauh boleh tahan. 

Sampai rehat-rehat malam tu ada game badminton. Aku tak main, tapi tumpang tengok je kawan-kawan main. 

 
Game untuk bola jaring pagi sabtu start pukul 8 sampai 1 tengah hari. Menang semua set termasuklah final!! 


Atas ni, satu-satunya gambar yang aku ada masa kejadian. Tamat je game then tau dah menang, berpeluk-pelukan lah kami sambil menangis syahdu. 

Sebab kami mengalahkan rekod pemenang lama 5 tahun berturut-turut.


Tak tau nak explain macam mana rasa syahdu tu. Korang paham-paham jela sendiri. 


Nak dipendekkan cerita, maktab dapat Juara Keseluruhan! 

Alhamdulillah. 

Maka ahad jam 2 petang gerak balik & sampai pukul 9 malam lebih kurang. 

Sekarang aku sedang demam penat sangat. 

Errr?

Comments

sweet tooth said…
tahniah! berbaloi la sampai demam2 tu :-)

Popular posts from this blog

Teka-teki dan Jawapan

Pantun dua kerat 30

Selesai SUMASA