Jatuh tangga

11.08 malam

Aku TERjatuh tangga tadi masa nak turun ke maktab ada intervensi dengan student pukul 8.30 malam.

Malang sungguh nasib. Sorang-sorang pulak tu. 

Tetpeleot dan gedebuk jatuh macam nangka. 

Aku salah step & tak perasan ada lubang  kat tangga tu. 

Hmmm. 

Kat tangga sorang-sorang, sambil terduduk aku kesat air mata dengan menahan kaki yang sakit amat.

TERnangis. (ratu air mata sungguh)

Bila dah stabil, aku bangun terus ke sekolah. 

Sadisnya aku rasa. 

Tapi apa yang aku nak simpulkan, kita perlu kuat untuk tempuh apa jua cabaran yang datang walaupun seorang diri. 

Kalulah ditakdirkan aku patah kaki, mungkin aku masih gigih mengensot ke sekolah cari penyelamat. 

Boleh macam tu? 

Eh, tapi telefon kan ada? 



Comments

sweet tooth said…
terseliuh tak? dah pi urut?
puanstoberi said…
bahaya la jatuh2 ni..
nati kalau ada rasa sakit ke apa berpanjangan cepat jumpa doktor okeh.
Cik Anita said…
Malang tidak berbau sungguh. Huhu
Cik Anita said…
Tak pi urut pun. Kang lelama elok la kot ni sapu minyak panas ja. Haih
Cik Anita said…
Hope takde pape la Kak reen. Sbbnya saya ni memang jenis orang yang suka jatuh. Kadang dah rasa step tu betul, tapi terpeleot jugakk. Hmm

Popular posts from this blog

Teka-teki dan Jawapan

Pantun dua kerat 30

Selesai SUMASA